Autor Wątek: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]  (Przeczytany 15527 razy)

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Zanim zaczniemy poważnie rozwijać projekt, proponuję zrobić burzę mózgów, koncert życzeń i się troszkę przygotować. Wypiszcie swoje propozycje kilku ogólnych, konstytucyjnych reguł i życzenia do poddania dyskusji.

Z mojej strony propozycje
  • Skorzystajmy z programu Space Engine. Wygeneruje nam topografię, do której każdy z nas będzie miał dostęp. Jeżeli wybierzemy na miejsce planetę, która będzie w jakimś fajnym miejscu w kosmosie (o ciekawym nocnym niebie), to mamy pole do popisu w conmitologii. Robiłem takie eksperymenty np. z planetami wybitymi z galaktyki, gdzie nocne niebo to żadnych gwiazd, tylko jedna wielka galaktyka.
  • Jakie czasy? Średniowieczne? Nowożytne? Szczypta klimatów steampunkowych? Proponuję bez skrajnych klimatów fantasy i science-fiction (ofc. dopuszczalne w conmitologiach i sztuce).
« Ostatnia zmiana: 1 lut 2016, 02:02:35 wysłana przez Widsið »
(img)

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderator
  • Pomożesze: 559
  • Wiadomości: 3505
  • Country: ru
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Conlangi: Ziemli, Zapadni, Nešši, Nesdotir, Slawlangi
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #1 dnia: 24 gru 2015, 10:42:25 »
1.Ja jestem jak najbardziej za średniowieczem. Renesans, barok, oświecenie, to wszystko, gdybyśmy mieli stworzyć świat nowoczesny musiałoby zostać przerobione, czyli długa mało potrzebna żmudna praca nad najmniej ważną częścią.
2. Program mi lotto.
3. Ja jestem za tym, by rozkład lądu miał postać Pangei. Duży ląd, położony głównie w północnej hemisferze (ale oczywiście, nie tylko!), i żaden jakiś większy ląd. Doprowadza to oczywiście to fajnych zjawisk geopolitycznych (wpływ państw w środku lądu dużo większy na państwa nadmorskie niż u nas).
4. Ja jestem za wzięciem obszaru heartlandu i jakiegoś państwa miasta nadmorskiego.
5. Jeżeli o rasy, to ja optuję za ludźmi i tylko ludźmi.

Offline Pluur

  • Pomożesze: 180
  • Wiadomości: 1405
  • Country: pl
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #2 dnia: 24 gru 2015, 14:32:21 »
1. Ja osobiście jestem za klimatami ze szczyptą steampunku. Może by też tak wziąć średniowiecze z jakimś wynalazkiem, który w naszej rzeczywistości był po prostu później, jak na ten przykład bardziej skomplikowane maszyny obliczeniowe.
2. Co do nocnego nieba to jak najbardziej jestem za.
3. Co do Pangei może to być ciekawy pomysł, acz czy weźmiemy pod uwagę extrema jakie będą występować w takim położeniu? Temperatury, ograniczenie opadów, a do tego ukształtowanie może prowadzić do pustynnienia... - chyba, że w sercu jej jakiś duży zbiornik będzie.
4. Poruszając tematy okołojęzykowe: zastanowimy się nad wspólnym pismem, ew. kilkoma uniwersalnymi jak nasza łacinka, czy arabski? Czy każden rzepkę skrobie?
5. Rasy: a gdyby tak na dwóch (przy założeniu Pangeji) krańcach kontynentu powstały dwa gatunki ludzi, coś na wzór homo sapiens i homo neanderthalensis? Które jednak nie eliminują siebie, a tworzą (wrogie, bądź nie) cywilizacje.
6. Ja bym rzucił wodzę fantazji wobec flory i fauny, szczególnie flory - odmiany zimnych herbat i innych takich.
7. Trza by też obmyśleć orientacyjny czas od ostatniego zlodowacenia, przemagnesowania planety, co może mieć wpływ na cywilizację.
8. Co do samych cywilizacji - wtórujące sobie, czy raczej jedna nadrzędna (najbardziej rozwinięta) i reszta dość dzikszych?

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #3 dnia: 26 gru 2015, 13:12:58 »
Siema, dzięki za odpowiedzi, oto moje przemyślenia:

1. Poziom rozwoju cywilizacyjnego: Wydaje mi się, że optimum w takim razie będzie średniowiecze (wczesne do późnego), a w bardzo ograniczonym stopniu także elementy steampunku. Proponuję przede wszystkim zwrócić uwagę na to, że poziom rozwoju cywilizacyjnego nigdy nie jest równomierny. Proponuję, by dwie-trzy cywilizacje osiągnęły maksymalny poziom tzn. prymitywne maszyny parowe, ale tak, że na obecnym etapie nie wiedzą jeszcze, do czego ich używać. Żadnych łodzi podwodnych, parostatków i samolotów. Można natomiast popłynąć z klimatem steampunkowym w dekoracjach, architekturze, etc.

Proponuję również rozpocząć symulację w momencie, gdy nasze najbardziej rozwinięte cywilizacje (lub jedna z nich, dla realizmu) wchodzą w epokę wielkich odkryć - czyli zaczyna się eksploracja i kolonizacja znacznie bardziej prymitywnych ludów.

2. Geologia i nocne niebo: Superkontynent to fajna idea, ale nie znajdę tego w Space Engine o ile nie wezmę wodnej planety zwróconej zawsze jedną stroną do gwiazdy (co nas będzie ograniczać).
Jeśli chodzi o lokalizację układu planetarnego w samym kosmosie, to mam taki pomysł:
  • Gwiazda jest położona na skraju galaktyki karłowatej.
  • Galaktyka jest położona na skraju dużej galaktyki (Drogi Mlecznej, Andromedy)
Efekt: W nocy jedna połowa nieba jest bardzo gęsto usiana gwiazdami, a druga nie ma ich w ogóle, zamiast tego jest duża galaktyka i pozostałe satelickie. Testowałem taki układ w malutkiej, eliptycznej (prawie zupełnie kulistej) galaktyce posiadającej około 52 miliony gwiazd położonej nad Drogą Mleczną. W nocy widać albo wiele gwiazd, albo widowiskową Drogę Mleczną oraz dwie mniejsze galaktyki, obłoki Magellana. Będzie to też zależało od obrotu planety i lokalizacji na powierzchni. W tle można zobaczyć też Andromedę. Zobaczcie sami, wcielcie się w prymitywnych ludzi, i wyobraźcie sobie jak odmienna będzie ich mitologia.
http://i.imgur.com/DFEXSsH.jpg
http://i.imgur.com/rn5i9Yd.jpg
http://i.imgur.com/K4HPVrH.jpg
Symulacja z powierzchni planety w nocy:
http://i.imgur.com/tVfSYSE.jpg
http://i.imgur.com/mIW3uA9.jpg - strona gwiezdna
http://i.imgur.com/weGqjNS.jpg - strona bezgwiezdna (widać Wielki Obłok Magellana i Mały Obłok Magellana)
http://i.imgur.com/RPCaKGD.jpg - Droga Mleczna w zenicie
Ofc planetę postaram się znaleźć ładniejszą, ta ma tylko ze dwa jeziora, a poza tym jest spalona i pustynna. Ale jeżeli ktoś chce sobie ją obejrzeć, oto numer katalogowy proceduralnie wyenerowanych planet do wpisania w wyszukiwarce SE: RS 8414-3-8-9460439-28 A4

3. Rasy: Ja również jestem za ludźmi, tylko i wyłącznie. Natomiast pomysł pojechania na całość z florą uważam za fantastyczny!

Cytuj
Trza by też obmyśleć orientacyjny czas od ostatniego zlodowacenia, przemagnesowania planety, co może mieć wpływ na cywilizację.
Przemyślcie to, ja nie posiadam dostatecznej wiedzy, by coś na ten temat mówić.
Cytuj
Co do samych cywilizacji - wtórujące sobie, czy raczej jedna nadrzędna (najbardziej rozwinięta) i reszta dość dzikszych?
Proponuję różne poziomy cywilizacji, różne kręgi cywilizacyjne, i całkiem duże odległości między nimi.
Cytuj
Poruszając tematy okołojęzykowe: zastanowimy się nad wspólnym pismem, ew. kilkoma uniwersalnymi jak nasza łacinka, czy arabski? Czy każden rzepkę skrobie?
Proponuję, by każdy sobie coś wymyślił, chyba, że tworzymy cywilizacje blisko siebie (co również jest do rozważenia). Ja chciałbym w końcu znaleźć żywy conworld dla ayu, więc na pewno na komputerze będę posługiwał się greką, ale oczywiście conpismo się znajdzie.

Co myślicie?
« Ostatnia zmiana: 26 gru 2015, 13:15:59 wysłana przez Canis »
(img)

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #4 dnia: 26 gru 2015, 14:19:04 »
Znalazłem bardzo fajną planetę o proponowanych przeze mnie właściwościach. Niestety, Pangei chyba nie da się zrobić, choć spróbuję!
2048 x 2048 MAPA POWIERZCHNI USUNIĘTE CHMURY I ATMOSFERA
http://i.imgur.com/wdDfb6r.jpg PLANETA Z CHMURAMI
http://i.imgur.com/M1LgHO9.jpg WIDOK BEZ CHMUR
Numer katologowy Space Engine: RS 8414-5-7-615188-1 5
Typ: planeta (7524,94 km średnica, 0,5899 ziemskiej; 0,19838 mas Ziemi, grawitacja 0,5701 g, średnia temperatura 11,492oC, okres orbitalny: 136,35 dni ziemskich = 1 rok, okres obrotu: 1,813 dni ziemskich = doba), wokół słońca (typ widmowy K2 V, pomarańczowy karzeł, 0,7553 mas słońca, jasność 0.32545, temperatura 4626,9oC, planety: 12), satelity: 3 (typ księżycowy 1035 km średnica, 0,081138 średnicy ziemskiej, 0,00045404 masy ziemskiej, grawitacja 0,068968 g, średnia temperatura 23,152 oC, okres orbitalny i obrotu: 20h 00m 30s 92 setne; poza tym dwie asteroidy 31,771 km i 58,154 km).

Dołączam jeszcze film jakości ziemniaczanej zw. z tą planetą.
http://plays.tv/video/567e8e11c41d5b3cf4
Następnym razem zwiększę jakość nagrywania...
« Ostatnia zmiana: 26 gru 2015, 14:57:18 wysłana przez Canis »
(img)

Offline Pluur

  • Pomożesze: 180
  • Wiadomości: 1405
  • Country: pl
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #5 dnia: 27 gru 2015, 16:15:16 »
Cytuj
1. Poziom rozwoju cywilizacyjnego: Wydaje mi się, że optimum w takim razie będzie średniowiecze (wczesne do późnego), a w bardzo ograniczonym stopniu także elementy steampunku. Proponuję przede wszystkim zwrócić uwagę na to, że poziom rozwoju cywilizacyjnego nigdy nie jest równomierny. Proponuję, by dwie-trzy cywilizacje osiągnęły maksymalny poziom tzn. prymitywne maszyny parowe, ale tak, że na obecnym etapie nie wiedzą jeszcze, do czego ich używać. Żadnych łodzi podwodnych, parostatków i samolotów. Można natomiast popłynąć z klimatem steampunkowym w dekoracjach, architekturze, etc.

Proponuję również rozpocząć symulację w momencie, gdy nasze najbardziej rozwinięte cywilizacje (lub jedna z nich, dla realizmu) wchodzą w epokę wielkich odkryć - czyli zaczyna się eksploracja i kolonizacja znacznie bardziej prymitywnych ludów.
Bardzo dobry pomysł! Mam jednak pytanko a propos programów tworzących porządne grafiki, ale jednak nie nadzbyt toporne (program, nie grafika) - by poszaleć w dekoracji, li architekturze, abo właśnie mapach etc.. I drugie - co z maszynami obliczeniowymi, bo gdy założymy, że owe (choćby tylko dodawały i odejmowały) by istniały to też może sporo zmienić

Cytuj
W  nocy jedna połowa nieba jest bardzo gęsto usiana gwiazdami, a druga nie ma ich w ogóle, zamiast tego jest duża galaktyka i pozostałe satelickie. Testowałem taki układ w malutkiej, eliptycznej (prawie zupełnie kulistej) galaktyce posiadającej około 52 miliony gwiazd położonej nad Drogą Mleczną. W nocy widać albo wiele gwiazd, albo widowiskową Drogę Mleczną oraz dwie mniejsze galaktyki, obłoki Magellana. Będzie to też zależało od obrotu planety i lokalizacji na powierzchni. W tle można zobaczyć też Andromedę. Zobaczcie sami, wcielcie się w prymitywnych ludzi, i wyobraźcie sobie jak odmienna będzie ich mitologia.
Pomysły interesujące i mnie odpawiadające, jednak mam pytanie dotyczące widoczności na niebie na poszczególnych półkulach, czy porach roku - dałoby radę ogarnąć grafiki?

Cytuj
Przemyślcie to, ja nie posiadam dostatecznej wiedzy, by coś na ten temat mówić.
Proponuje coś na kształt ziemskiego 1000 roku, ocieplenie temperatury na kontynencie doprowadza do powstania nowych państw, miast i terenów do zamieszkanie. Co do przemagnesowania możemy zrobić taki psikus naszym mieszkańcom i umiejscowić ich w trakcie takiego przemagnesowania, a co za tym idzie wynaleziony magnes będzie tylko i wyłącznie zabawą
> oparcie nawigacji tylko na gwiazdach (acz w takim układzie nie wiem jak to do końca ma wyglądać)
> magnes tylko zabawką jest

Cytuj
Proponuję różne poziomy cywilizacji, różne kręgi cywilizacyjne, i całkiem duże odległości między nimi.
Ok, ja zaklepuje sobie taki średniozaawanasowany nastawiony na większe zaawansowanie, niźli mniejsze.

Cytuj
Proponuję, by każdy sobie coś wymyślił, chyba, że tworzymy cywilizacje blisko siebie (co również jest do rozważenia). Ja chciałbym w końcu znaleźć żywy conworld dla ayu, więc na pewno na komputerze będę posługiwał się greką, ale oczywiście conpismo się znajdzie.
W takim razie do dzieła!

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderator
  • Pomożesze: 559
  • Wiadomości: 3505
  • Country: ru
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Conlangi: Ziemli, Zapadni, Nešši, Nesdotir, Slawlangi
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #6 dnia: 27 gru 2015, 17:00:14 »
A nie dałoby się innej mapki zrobić? Bo te plamki przypadkowo porozrzucane po mapie to tak nie do końcu jest to.

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #7 dnia: 27 gru 2015, 17:40:36 »
A nie dałoby się innej mapki zrobić? Bo te plamki przypadkowo porozrzucane po mapie to tak nie do końcu jest to.
Zobaczę, co się da zrobić.
(img)

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #8 dnia: 27 gru 2015, 18:02:14 »
A coś w tym stylu będzie lepsze? Trzy wygenerowane mapki wrzucam, ofc. można je potem zazielenić jakimś gimpem czy czymś, to w końcu ma być tylko drobna pomoc.

(img)
(img)
(img)
(img)

Offline Pluur

  • Pomożesze: 180
  • Wiadomości: 1405
  • Country: pl
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #9 dnia: 27 gru 2015, 22:50:36 »
Mi mapka odpowiada

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #10 dnia: 27 gru 2015, 22:53:57 »
Jak HP zatwierdzi to wrzucę w wysokiej rozdzielczości (2K albo 4K) i można pokroić. Nie ma co się spuszczać nad tym za bardzo, większość zabawy i tak zrobimy sami paintem i gimpem.

A czasy wam odpowiadają? Średniowiecze to będzie norma, wiele państw nawet bardziej zacofanych, pojedyncze mają nutkę steampunku, ale bez bajerów.
Ja na pewno chcę dostęp do morza, najlepiej tam, gdzie są wyspy. Najchętniej w strefie równikowej.
(img)

Offline Pluur

  • Pomożesze: 180
  • Wiadomości: 1405
  • Country: pl
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #11 dnia: 27 gru 2015, 23:03:14 »
Cytuj
A czasy wam odpowiadają? Średniowiecze to będzie norma, wiele państw nawet bardziej zacofanych, pojedyncze mają nutkę steampunku, ale bez bajerów.
Ja na pewno chcę dostęp do morza, najlepiej tam, gdzie są wyspy. Najchętniej w strefie równikowej.

Mnie tam czasy bardzo odpowiadają.
Co do terytoryjów to owszem dostęp do morza, w raczej chłodniejszym klimacie (chłodny umiarkowany)

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderator
  • Pomożesze: 559
  • Wiadomości: 3505
  • Country: ru
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Conlangi: Ziemli, Zapadni, Nešši, Nesdotir, Slawlangi
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #12 dnia: 28 gru 2015, 00:23:47 »
Zarzucaj lepszą rozdzielczością.
Ja z kolei proszę o ten półksiężyc na zachodzie.
« Ostatnia zmiana: 28 gru 2015, 00:33:51 wysłana przez Henryk Pruthenia »

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #13 dnia: 28 gru 2015, 00:28:23 »
Okej:
http://i.imgur.com/WePEcDi.png <- kolorowa mapa
http://i.imgur.com/byeKz6H.png <- mapa konturowa (czarno-biała)
http://i.imgur.com/xvVBPPZ.png <- nie wiadomo co to, ale jest

Rozdzielczość jest 2K. Przy czymkolwiek więcej wykłada mi się karta graficzna.
« Ostatnia zmiana: 28 gru 2015, 00:36:11 wysłana przez Canis »
(img)

Offline Canis

  • Moderator
  • Pomożesze: 589
  • Wiadomości: 1710
  • Country: gl
  • Uliczny kundel
  • Conlangi: ahtialański, aswa, ilijski, ayu
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #14 dnia: 28 gru 2015, 01:03:03 »
Bezczelny dwójpost!
HP, załączam dla ciebie zdjęcia satelitarne twojego półksiężyca!
http://i.imgur.com/4KhmzwB.jpg
http://i.imgur.com/fJA6mTo.jpg - wyłączone chmury
http://i.imgur.com/yk2dOPh.jpg - zbliżenie
http://i.imgur.com/FvXPgwS.jpg - półksiężycowa struktura w południe
http://i.imgur.com/SsxHndl.jpg - rzeka w kształcie litery S oraz jezioro przy niej
http://i.imgur.com/h1cxXKt.jpg - rzeki i jakieś białe struktury - albo są to góry, albo lodowce (wg symulatora jednak temperatura planety jest dość niska)
http://i.imgur.com/r1EfFKc.jpg - jeziora na południu
http://i.imgur.com/SchafyR.jpg - wylądowałem na skraju białych struktur z pomarańczowymi skałami - wygląda na to, że gra faktycznie wygenerowała tam lód, światło słoneczne jest też ewidentnie słabe
http://i.imgur.com/hoOHiwc.jpg - wydmy
ZMIERZCH!
Oprócz tego...
http://i.imgur.com/xBGCREy.jpg - spojrzenie w inną stronę nocnego nieba. Przepiękny widok - granicę pomiędzy gwiezdną i bezgwiezdną stroną nocnego nieba wyznacza nam wielka Droga Mleczna oraz dwa Obłoki Magellana. Obrócenie głowy nieco na zachód da nam widok tylko pojedynczych gwiazd - dzięki temu, że jednak ten układ planetarny nie jest ostatnim, najdalszym, a jedynie prawie najdalszym w galaktyce.
(img)