Rozbiór logiczny zdania- pomocy

Zaczęty przez mattwarden, Marzec 22, 2017, 20:50:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

mattwarden

Hej, moze ktos pomoc ze zdaniem:

Absolwenci politechniki w Gliwicach zwykle są najlepszymi inżynierami w naszym całym kraju.

Trzeba wykonac rozbiór logiczny zdania i nazwac części zdania.

Prosze   :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
  •  

Caraig

Jeżyk kotwica - z nami zdasz polaja.
  •  

Obcy

Nie ma to jak najlepsze wspomnienia z gimnazjum :)
  •  

mattwarden

Potrzebna pomoc wiem ze trzeba podmiot, przyimek i jakos nazwac ale nigdy tego nie robilem :)

Pomoze ktos z Was :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
  •  

Draco332

#4
CytatTrzeba wykonac rozbiór logiczny zdania i nazwac części zdania.
CytatPotrzebna pomoc wiem ze trzeba podmiot, przyimek i jakos nazwac ale nigdy tego nie robilem :)
...nazwać części zdania...
...podmiot, przyimek...
...nigdy tego nie robilem...
Emm... sorry, ale kto cię uczy? Oraz, jeśli nigdy tego nie robiłeś to po co zadają ci coś czego cię "nie uczyli"?
CytatNie ma to jak najlepsze wspomnienia z gimnazjum :)
A tego się przypadkiem w VI klasie nie robi? (a może po prostu nowe reformy)
  •  

Silmethúlë

#5
Cytat: Draco332 w Marzec 23, 2017, 19:43:21
A tego się przypadkiem w VI klasie nie robi? (a może po prostu nowe reformy)

U mnie to mielili od szóstej podstawówki (jeśli dobrze pamiętam) aż po koniec gimnazjum. W sumie takie podstawy gramatyki były najsensowniejszą częścią lekcji ,,j. polskiego" (i jednymi z niewielu, które rzeczywiście bezpośrednio dotyczyły tegoż języka!).
  •  

Caraig

Ano u mnie też tak było i najbardziej te lekcje lubiłem razem z fonetyką (mimo że o niej to niezbyt wiele było i w dużym uproszczeniu).
  •  

Τόλας

Nikt tego nie napisze wprost, więc ja to zrobię. Tutaj raczej nie znajdziesz ochotnika, który będzie odrabiać czyjeś prace domowe z polskiego. I to z dwóch powodów. Po pierwsze, wystarczy użyć wyszukiwarki, żeby załapać, jak Twój problem rozwiązać, sam znalazłem bardzo przystępne wytłumaczenie w minutę. Po drugie, nawet ważniejszy powód jest taki, że jeśli ktoś tu zacznie rozwiązywać cudze zadania, to pojawią się kolejne i forum zmieni się w darmową wyręczarkę dla uczniów, studentów i innych edukowanych nadaremno osób.

Możesz dodać jeszcze z 2 tuziny smajlów, nikogo to nie wzruszy. No chyba że poszeleścisz twardą walutą...
  •  

Silmethúlë

Natomiast, jeśli włożysz jakiś własny wysiłek, zaproponujesz rozwiązanie, i zapytasz, czy jest poprawne, jest szansa, że ktoś ci to sprawdzi i wskaże ewentualne błędy.

Ale najpierw musisz samemu coś zrobić, i dojść do jakiejś propozycji rozwiązania lub przynajmniej konkretnych pytań, a nie: ,,macie zdanie, trzeba zrobić rozkład logiczny, ja nie umiem".
  •  

Obcy

absolwenci (podmiot gramatyczny) --> są inżynierami (orzeczenie imienne)
politechniki (przydawka dopełniaczowa) --> absolwenci
w Gliwicach (przydawka przyimkowa) --> politechniki
zwykle (okolicznik stopnia i miary) --> są inżynierami
najlepszymi (przydawka przymiotna) --> są inżynierami
w kraju (okolicznik miejsca) --> są inżynierami
naszym (przydawka przymiotna) --> w kraju
całym (przydawka przymiotna) --> w kraju

I co za problem pomóc... Zadać pytania do części zdania już nie pomogę.
  •  

Todsmer

@Obcy
Rozwiązywanie zadania domowego za kogoś to nie jest pomoc.

Inna rzecz że ja na przykład tego po prostu nie umiem zrobić. Aj, jak się cieszyłem że w liceum nie bedzie już tego gówna ;)
  •  

Obcy

#11
Cytat: Todsmer w Marzec 24, 2017, 11:40:30
Inna rzecz że ja na przykład tego po prostu nie umiem zrobić. Aj, jak się cieszyłem że w liceum nie bedzie już tego gówna ;)

Nom, mało praktyczna rzecz, ale my mieliśmy tak pokopaną polonistkę w gimnazjum, że na pierwszym miejscu wymagała imiesłowów i "Pana Tadeusza". Z kolei w liceum najbardziej bolało mnie to, że w ogóle nie tknęliśmy historii języka polskiego (poza jedną, szczątkową lekcją), tak więc nikt z nas się nie dowiedział z lekcji o wokalizacji jerów, starej liczbie podwójnej czy przegłosie polskim...

Ciekawostka: jedyne wspomnienie o języku prasłowiańskim to było to, jak młoda polonistka na zastępstwie pochwaliła się znajomością sonantu *ŕ̥ :)
  •  

Towarzysz Mauzer

Założenie, że relacje syntaktyczne są mniej wartościową wiedzą lingwistyczną niż gramatyka historyczna, jest cokolwiek osobliwe, a z pewnością już subiektywne.
Skrzydła miłości, mocy, o wielki, Twardy Jerze,
Rozpostrzyj ponad nami, ogrzej i przyjmij nas. -Mrkalj, Palinodia o twardym jerze
***
VIVAT CAROLVS GVSTAVVS REX POLONIÆ