Język bez nazwy ;)

Zaczęty przez Asfytar, Maj 07, 2013, 17:41:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

Asfytar

Nazwy jeszcze nie wymyśliłem.

To mój pierwszy język, więc nie mam doświadczenia, zwłaszcza problemy sprawiła mi fonetyka. Co nie wymyśliłem, to brzmiało głupio. Ostatecznie w alfabecie umieściłem wszystkie litery alfabetu łacińskiego z wyjątkiem "q". "W" czyta się jako "ł". Dodałem jedną literę "Ş ş", którą czyta się jako polskie "sz".
Jest też jeden dwuznak, mianowicie "uu", które czyta się jako polskie "ł". Jeśli chcemy napisać np. "uł" to nie piszemy "uuu", ponieważ to równie dobrze mogłoby być "łu". Dlatego wstawiamy tam nieme "q", tzn. "uquu" czytamy jako "uł", a "uuqu" jako "łu". Na szczęście tych dwóch głosek nie ma dużo w moim języku :D

Nie wiem od czego mógłbym zacząć, bo język jest jeszcze w budowie, a umieszczam go tu, gdyż potrzebuję krytyki ;)
Tak naprawdę jedynym w pełni gotowym elementem jest na razie słowotwórstwo. Głównie skupiłem się na nim, gdyż na tym przecież opiera się język. Mówiąc "słowotwórstwo" nie mam na myśli tego, jak tworzyć zupełnie nowe słowa, ale zasady, które pozwalają z dwóch słów stworzyć jakieś 7 nowych, pokrewnych.

Uznałem, że najlepiej będzie jeśli nie będę tego opisywał, tylko zrobię rysunek, więc oto i on:



Jak nie jasno wyjaśniłem albo chcecie, żebym napisał o czymś konkretnym na temat języka to piszcie.
  •  

Fanael

Cytat: Asfytar w Maj 07, 2013, 17:41:58
Jest też jeden dwuznak, mianowicie "uu", które czyta się jako polskie "ł". Jeśli chcemy napisać np. "uł" to nie piszemy "uuu", ponieważ to równie dobrze mogłoby być "łu". Dlatego wstawiamy tam nieme "q", tzn. "uquu" czytamy jako "uł", a "uuqu" jako "łu".
Dziwne. Prościej i naturalniej byłoby użyć litery "w" do zapisu polskiego "ł" i litery "v" do zapisu polskiego "w".
  •  

Todsmer

Nawiasem mówiąc, w to jest ligatura vv/uu. Więc rozumiem, że masz dwuznak uu oznaczający [w] i znak w (będący ligaturą dwuznaku) oznaczający [v], zgadza sie?
  •  

Asfytar