Éxan Khshāyarvan Aydīnirani (Wielkie Imperium Ajdyniriańskie)

Zaczęty przez Borlach, Wrzesień 14, 2016, 01:43:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Henryk Pruthenia

Zgaduję, że będzie przypominało pismo italskie (I stadium), a potem jakieś monumentalne. Nic nadzwyczajnego :) Ale pewnie coś tam rozwinę od siebie i pogmatwam, a co!

Borlach

Idąc za światłym przykładem Widsida i Tarnipalu, udało mi się w końcu zrobić mapę najwspanialszego miasta jakie widziało ludzkie oko! Patrzcie, oto jest bowiem siedziba bogów!

Éxan Bān Djyazhoar
Wielkie Miasto Djyazhoar
Spoiler
[Zamknij]

Będę na bieżąco oznaczał jakieś ważniejsze miejsca, budowle czy dzielnice, jak tylko jakieś nowe wymyślę i zdecyduje się gdzie je umieścić. Na razie jest tak:
1 - Pałac Imperatora
2 - Ogrody Pałacowe
3 - Port Królewski
4 - Port Wojskowy
5 - Port Północny
6 - Wielki Hippodrom
7 - Pomnik Imperatora Tālaivchahtish'a IV Zdobywcy
Pomnik jednewgo z dawnych Imperatorów, w tryumfalnym geście wznoszącego swój chątrizhar w górę i dosiadającego ogromnego szartana który rozszarpuje leżącego poniżej, pokonanego wroga. Zainspirowane śmieszkami co do kojarzenia się Djyazhoaru z Dynozaurem. Pomnik możnaby więc równie dobrze nazwać "Dynozaur masakrujący lewaków (tfu!)" <nazwa niekanoniczna>
8 - Plac Zwycięstwa
9 - Złota Świątynia
10 - Ogrody Świątynne
11 - Brama Jaskółki
12 - Pomnik Trybunału / dawny pałac Cesarzowej Dzaraeshmes
13 - Planty / w miejscu dawnych pałacowych murów
14 - Port Południowy
15 - Wielki Bazar
16 - Pole Hołdu
17 - Slumsy
18 - Slumsy
19 - Laguna Rinavriťen
20 - Brama Ńarmada

Robiłem to ze 2 albo 3 dni, więc długo zeszło xDDD Zwłaszcza, że miałem już w głowie zamysł miasta więc nie mogłem go sobie ot tak wylosować czegoś w tym programie. Najpierw wyszukałem coś co choć trochę przypominało mój zamysł (przy czym program cały czas mi się wywalał), a potem metodą kopiuj-wklej-popraw w paincie dostosowałem to do konceptu. Co sądzicie? :D   

Miały być 3 kręgi murów, ale ostatecznie skończyło się na dwóch. Za to 3 kręgi murów będzie mieć inne starożytne ajdyniriańskie miasto, Assurhan - była stolica (której też kiedyś zrobię mapę). To, że Djyazhoar ma 2 kręgi murów to kalka właśnie z Assurhanu. A wgl to dzięki tej mapce mógłbym teraz napisać jakieś opowiadanie coby się działo w imperialnej stolicy XD 
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Henryk Pruthenia

Strasznie fajnie to wygląda, jak dokładnie to robiłeś?
No i zamiast Bramy Jaskółki, przeczytałem Wieża Jaskółki.

Borlach

Użyłem tego programu. Tam sobie ustawiłem co chciałem w ustawieniach i losowałem mapę tak długo jak mi pasowała. Potem co mogłem edytowałem w programie. Potem mapę pobrałem i zacząłem obrabiać ręcznie w najlepszym możliwym programie - Paincie. W tym programie zrobiłem też na szybko i pobrałem 2 inne mapy, żeby móc sobie swobodnie kopiować i wklejać elementy z jednego do drugiego. I właśnie w Paincie zacząłem to ręcznie obrabiać, edytować, wklejać, sklejać etc

No i to w sumie tyle. Żmudna robota ale w końcu nie od razu Dyjazhoar zbudowano! xD
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Henryk Pruthenia

Dzięki, wezmę się niedługo za Melakoję! Najpiękniejsze miasto na świecie - i dodatkowo - białe!
Chodzi mi oczywiście o kolor murów

Pluur

Cytat: BorlachWielki Bazar

MUSIAŁEM

Cytat: BorlachPomnik możnaby więc równie dobrze nazwać "Dynozaur masakrujący lewaków (tfu!)" <nazwa niekanoniczna>
Nie, żeby mi się pomnik nie podobał, ale Kauradowie taki przybytek mogliby zwalić :/
  •  

Borlach

#81
Cytat: Henryk Pruthenia w Marzec 25, 2018, 21:50:35
No i zamiast Bramy Jaskółki, przeczytałem Wieża Jaskółki.
A w ogóle to w cale nie przypadek! Jaskółka będzie maiła spore znaczenie w mojej mitologii i to też taki mały easter egg. Nawet się zastanawiam czy pośród moich mitologicznych bohaterów nie umieścić pewnej szarowłosej dziewoi potrafiącej podróżować między światami XDDD
CytatDzięki, wezmę się niedługo za Melakoję! Najpiękniejsze miasto na świecie - i dodatkowo - białe!
Chodzi mi oczywiście o kolor murów
Jasne, jasne - tłumacz się dalej! :P Ale czekam, zobaczmy najważniejsze miasto Północy!
Ale za witraże melakojskie smuteg
Na zawsze w moim sercu (*)
Cytat: Pluur w Marzec 25, 2018, 21:50:35
MUSIAŁEM
Piękne XDDD
CytatNie, żeby mi się pomnik nie podobał, ale Kauradowie taki przybytek mogliby zwalić :/
Barbarzyńcy! :'-(
>portal ~100 lat w przyszłość
Spoiler
https://waqasmallick.deviantart.com/art/Whats-left-of-it-734364602
Zapamiętajcie to, to istotne dla fabuły
[Zamknij]
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Henryk Pruthenia

Cytat: Borlach w Marzec 25, 2018, 23:41:00
Jasne, jasne - tłumacz się dalej! :P Ale czekam, zobaczmy najważniejsze miasto Północy!
Ale za witraże melakojskie smuteg
Na zawsze w moim sercu (*)
Tylko winny się tłumaczy :P
O Ty, plugawcze! Święte Miasto i witraże!? Nigdy!

Pluur

  •  

Borlach

Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Borlach

Shaohadrani Bān Assurhan
Dumne Miasto Assurhan
Spoiler
[Zamknij]

Assurhan [as:uʀan] to jedno z najważniejszych, a zarazem najstarszych ajdyniriańskich miast, oraz jedna z dawnych stolic Imperium. Miasto-twierdza nie do zdobycia, pomnik architektonicznego geniuszu ludzkiego umysłu, oraz jeden z cudów świata. Assurhan wznosi się na szczycie ok 200 metrowego wzgórza, charakterystycznej formacji skalnej przypominającą mesę, o zboczach wznoszących się dość łagodnie w górę, by nagle wystrzelić stromo na wysokość kilkudziesięciu metrów, otaczając płaski niczym stół szczyt ze 3 stron. Assurhan otoczony jest również 3 kręgami eliptycznych murów, każdy wyższy i grubszy od poprzedniego. Pierwszy Mur, wykonany z piaskowca, pozbawiony jest rzeźbień, z wyjątkiem posągów słoni/mamutów cesarskich strzegących bram. Drugi Mur, wykonany z białego i czerwonego granitu, zdobiony jest scenami wojny - szarżujących koni i szartanów, bohaterów i imperatorów w walce, zwycięskich imperialnych legionów, oraz leżących pod ich stopami zmasakrowanych lub klęczących i błagających o łaskę wrogów. Trzeci Mur, okalający płaski szczyt wzgórza, zbudowany z czerwonego granitu zdobionego marmurem, pokrywają niezwykle misternie i dokładnie wykonane sceny aktów oraz cielesnych uciech. Mury te wyznaczają również podstawowy podział miasta na 3 części - najwyższe, zwane Miastem Chmur (Chisarbān), poświęcone jest Vaksharowi, ajdyniriańskiemu bogowi burzy, piorunów, zemsty i honoru - Vakshar uznawany jest za patrona Assurhanu. Do Miasta Chmur wstęp mają jedynie członkowie rodziny królewskiej, wysokich rodów arystokratycznych oraz ci, którzy udają się na audiencję do Pałacu królewskiego lub otrzymali pozwolenie na wstęp od odpowiednich organów. Wyjątkiem są tutaj okresy pewnych świąt, gdy wstęp do Miasta Chmur jest dozwolony każdemu lub gdy sam Król/Królowa Assurhanu wyda takie pozwolenie (zwykle podczas jakich specjalnych wydarzeń/uroczystości). W Mieście Chmur znajduje się wspaniały Pałac Królewski, z charakterystyczną kopułą, widoczną z daleka, Wielka Świątynia Vakshara, oraz najwyższa budowla w całym mieście - wznosząca się na 110 metrów (z poziomu szczytu wzgórza, z poziomu gruntu byłoby to ~310m) wieża, zwana Kwiatem Burzy (Vakshyąnār), z której szczytu słychać dzwony zawsze podczas wschodu i zachodu słońca, oraz gdy zbliża się burza. Poniżej, za Drugim Murem, znajduje się Ptasie Miasto (Airahbān), podzielone z kolei na 4 dzielnice niższymi murami. Jest ono bardzo gęsto zabudowane, budynki wznoszą się w górę tarasami w górę, a główne ulice biegną z grubsza po okręgach. Ptasie Miasto poświęcone jest Ghrezdanowi, jednemu z Trójcy, który prócz bycia bogiem nocy, wiedzy, sekretów i magii jest również bogiem powietrza, sama nazwa miasta zaś wzięła się prawdopodobnie z ilości ptaków które wiją swe miasta w stromych zboczach górujących nad Ptasim Miastem. Najniższą częścią Assurhanu, położoną za Pierwszym Murem, jest Miasto Skał (Torhanbān), podzielone z kolei na 8 dzielnic, poświęcone samej Īdonaya, Bogini Ziemi. W Assurhanie osiedlać się mogą jedynie Rdzenni Ajdyniriańczycy, chyba że Nie-Ajdyniriańczyk uiści odpowiednią dodatkową opłatę - nawet wtedy jednak mogą zamieszkać jedynie w Mieście Skał.

Pod Assurhanem, we wzgórzu oraz pod nim, znajdują się sławne assurhańskie Katakumby, ogromna sieć tuneli w których zgodnie z ajdyniriańskim zwyczajem składane są prochy zmarłych, łącznie z ich popiersiami/podobiznami. Oświetlone ogarkami i pochodniami tunele rozciągają się na całe kondygnacje, a miejsca spoczynku assurhańskich królów i członków Wielkich Rodów to prawdziwe podziemne pałace.   

Od północnego-wschodu miasto opływa Rzeka Ŝiwani, zasilana również Świętym Źródłem (Ťiwan Ahûrani) wypływającym z południowej strony Wzgórza. Na zachód od miasta znajduje się tzw Podmiasto (Firyabān) - rozległe slumsy, zamieszkałe w większości przez biedotę, oraz Nie-Ajdyniriańskich pracowników o niskich kwalifikacjach, którzy migrują do wielkich miast Serca Imperium z najodleglejszych prowincji państwa, w poszukiwaniu pracy i lepszego życia, lecz nie mogą sobie pozwolić na wykup prawa do osiedlenia się za murami miasta.

Na północy, nad wybrzeżem gdzie Rzeka Ŝiwani wpada do Jeziora Szmaragdowego, znajduje się Niruhavran, miasto będące portem Assurhanu, położone nieco ponad kilometr od niego i połączone z nim Aleją Królewską, porośniętą z obu stron palmami. Dookoła znajdują się gaje oliwne. Po drugiej stronie rzeki znajdują się rozległe przedmieścia Niruhavranu. Dalej na północ znajdują się lasy, otaczające laguny, rozciągające się dalej na północ. Laguny/zalewy/rozlewiska to charakterystyczne formacje występujące dookoła całego Jeziora Szmaragdowego. Są dość płytkie, większość można przejść nie zanurzając się głębiej jak do piersi, najgłębsze zaś mają po 2m, mogą rozciągać się na wiele kilometrów, występuje też w nich zwykle krystalicznie czysta, szmaragdowa woda, podobnie jak na wielu płyciznach przy brzegach Jeziora - to od płycizn i lagun oraz koloru ich wody Jezioro Szmaragdowe wzięło swoją nazwę.   
                   

Legenda:
F - farmy, pola uprawne
L - lasy
G - gaje oliwne
Z - strome zbocza

1 - Pałac Królewski
2 - Wielka Świątynia Vakshara
3 - Kwiat Burzy
4 - Archiwa Królewskie
5 - Teatr i Park Teatralny
6 - Wielka Świątynia Trójcy
7 - Hippodrom
8 - Świątynia Ądryawah
9 - Świątynia Ghrezdana
10 - Brama Oliwna
11 -
12 - Brama Północna
13 - Aleja Królewska
14 - Brama Zachodnia
15 - Podmiasto
16 - Brama Południowa
17 - Brama Wschodnia
18 - Brama Stalowa
19 - Rzeka Ŝiwani (i wpadające do niej Święte Źródło)
20 - Niruhavran
21 - Świątynia Nakharina
22 - Port Królewski
23 - Port
24 - Turesar
25 - Laguna
26 - Grobla Xofarfeanosa
27 - Laguna

Dzielnice
Spoiler
[Zamknij]

Ciąg dalszy nastąpi

Historia

Ciąg dalszy nastąpi




Katakumby Assurhanu
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Henryk Pruthenia

Jak zwykle wspaniale!
Ciekaw jestem historii i tego, jak te miasto odnosi się do Dynożarłogrodu?

Todsmer

Już niedługo pożar i zniszczenie ogarnie ten Babilon pychy :P
  •  

Borlach

List Imperatora do Neszów

"Oto słowa Khshāyari Rhavanisa, niechaj sławione będzie Jego imię, syna Ahwāŝausa i Shandhirel, czternastego władcy z Płomiennej Linii, Głowy Wzniosłego Rodu Żysudrydów, Potomka Hanar̄asa ze Świętej Krwi Ajniadów, z woli Trybunału Imperatora Wielkiego Imperium Ajdyniriańskiego, Ognia Prawdy, Namiestnika Bogów, Boskiego Władcy, Wielkiego Króla, Króla Królów, Władcy Władców, Kagana Kaganów, Pana Czterech Stron Świata, Ayńadātara, Pana Wszechświata, Opiekuna Wiecznego Ognia Djyazhoaru, który nosi Ostrze Burz Assurhanu, Faraona Mhasalu, Króla Amanuru, Galdaru i Elassaniru, Tanara Mnaru i Mtalu, Pana Wybrzeża, Kagana Ażerimu, Wielkiego Kagana Unagurów oraz Pustkowi Południa, Protektora Taharenu, Esalu i Nakhavandu, Suzerena Kasarów, Turian i Czeharów, Pana nad Poitami, Suzerena Rikkadanu, Dżasziru, Emnaegniru i Wolnych Księstw, Poskromiciela Ptasich Wojowników, a także zwierzchnika wielu innych miast i zależności, który poprzez swoje sługi przekazuje ten oto list.

Ślę pozdrowienia i dary dla Władcy Kraju Neszów, Pana na Odległej Północy. Niechaj Gwiazdy zawsze opromieniają Twą domenę, niechaj Słońce i Księżyce oświetlają Twą ścieżkę, niechaj Płomień Twego serca zawsze płonie jasno!

I do Miasta Złotych Kopuł doszły wieści o Twym ludzie i Twym kraju, a pogłoski te napełniły Me serce wielką ciekawością i zaintrygowaniem. Proszę Cię, być przyjął Me sługi szczodrze i traktował z honorami, aby zasiać ziarno Współpracy i Zrozumienia w drodze owocnych konwersacji, oni bowiem przemawiają w Moim imieniu. Opowiedz Mi, poprzez Me sługi, o Swym kraju i Swym ludzie, bowiem pogłoski które zasłyszałem musiały zostać przez Kłamstwo wypaczone, co cechą jest plotek i pogłosek. Zaopiekuj się Moimi sługami w ich podróży poprzez Twoje ziemie, aby mogli oni bezpiecznie powrócić przed Me oblicze."   


List zdobi mistrzowsko wykonana, zdobiona złotem ajdyniriańska miniatura, przedstawiająca wyidealizowany i stylizowany na boski dwór ajdyniriańskiego Imperatora. On sam przedstawiony jest na samym środku miniatury jako Pan Wszechświata.

(Ajdyniriańska wersja listu w przygotowaniu)
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  
    Pochwalone przez: Pluur

Henryk Pruthenia

Odpowiedź Khshāyariemu Ravanisowi
Opiekunowi Wiecznego Ognia Kāšēru, Imperatorowi Wielkiego Imperium Ēduneru
Buvhēšše I, ten który nosi Słowo, sługa Boga Jedynego, spełnia Twe prośby i przyjął Twoje sługi i ugościł ich zgodnie z prawem gościnności wobec cudzoziemców.

Nasz błogosławiony przez Boga kraj otoczony jest Górami Księżyca na wschodzie, których szczytów nie widać, a Morze Białe na zachodzie. Sercem kraju jest Melakoja - i dom Wiecznego Ognia w niej żyjący - póki on trwa, póty my trwamy. Kraj nasz jest zamknięty obcym, i tylko w nim zrodzeni mogą go zamieszkiwać, a są nimi kolejno Neszyjczycy, lud pobożny, któremu Bóg przekazał Swoje Nauki, Mitengowie wschodu, zachodu i południa - w naszej Wierzy nam towarzyszący, oraz Isztowie - którzy także w Wiarze nam towarzyszą, lecz w kulturze swej i języku są nam obcy. Wśród Neszów wydzielić można ludy górskie, nizinne, nadmorskie i zamorskie - wszyscy jednak wolności swe inaczej rozumiejąc, lecz się ich w krwi trzymając. Bowiem wygnańcom z ogrodu zbawienia tylko wolności rozumu i myśli dają możliwość poznania drogi powrotnej, jaki będzie to piękny dzień, gdy znów przejdziemy przez bramy niebios! Wszyscy staramy się bowiem żyć z nakazami Bożymi, by świat był godzien Jego opieki, a ciała nasze uwolnione mogły zostać od grzechu. Nasza droga bowiem wąska jest i kręta, ale miejsce, do którego prowadzi, warte jest wyrzeczenia wszystkiego Istnienia - tam, lub wtedy, bowiem znajdują się nasze prawdziwe Siedziby.

Nasz Kraj rozdzielony jest też wielkimi przepaściami Mórz, i oprócz Białego Półksiężyca sięga on wyspy Makit - ziemi pośrodku bliskiego morza, a dalej wyspy Haukii, samej w sobie wielkości trzeci Domu Neszów, a także wysp takich jak Lelegia, Wielki Irian, Mały Irian na północy, ziemi Przesmyku, ziemi Brzegu, ziemi Zamorskiej, faktorii północy i wschodu, a także Marii, Małej Dewii, i wielkich połaci Wielkiej Dewii - razem dwie z trzech ziem Neszów leżą za Brzegiem.
Wszędzie tu sławione jest imię Boga.

W imię Proroków!
Wielki ból sprawiają mi Twoje słowa - nazywasz się boskim władcą. Ale czy masz w sobie z Boga więcej niż inni? Czy Ty jeden nie nigdy nie cierpisz? Czy Ty nie umrzesz? Czy Ty jeden jesteś nieomylny? Czy już jesteś wolny od łańcucha ciała? Czy Ty znasz jedyny Prawdę? Jeżeli tak - czemu Dobroć Twoja nie przekuła świat w Porządek, jeszcze? Ja sam, choć jestem władcą imperium mórz, człowieka życiem jestem - jako człowiek bowiem żyję. Czyż Ty też nie? Przestrzegam Cię, przestrzegam Cię, kto kroczy w pysze - upadnie, temu, kto podnosi głowę, sądząc innych, wyżej niż powinien pod brzemieniem bojaźni Bożej, tego czyny osądzone będą. Przodkowie nasi poznali się z tym słowem - i nie czuj się obrażony, ich przestrogom jestem bowiem wierny, i ich nakazom, które mówią - nie bój się nieść Słowo, bo kto Je niesie, ten, choć naraża się na cierpienie, uleczony będzie. Tak i ja czynię. Los mój bowiem związany jest nie moją wolą, a Wolą Boga, i Ją mam spełniać, bowiem i ja jestem jej poddany. A uczą nas przodkowie: Ten kto był zdrowy, ten kto był silny, ten kto był wielki, kto cudzą krew spijał, pośród złych duchów upadnie i wraz z nimi jak świnie będzie plugawy, ten kto wznosił miecz, nim będzie ukarany, temu, kto nie będzie chciał zobaczyć, oczy odejmą, a tym, którzy są mowy swej pewni - zamilkną na zawsze. A ręka, która wykonała nakaz ust, jeżeli złe siać będzie, odrąbana zostanie. Tak jak Lahinowie potężni zostali rozbici, i teraz tułają się po wielu krajach, ich duchy upadły, pośród demony wróciły, a miast ni koron Lahinowie nie noszą. Nadzieję mam, że widzisz, że nie w złości mówię, przestrzegam nie jako lepszy, lecz ten, który widział, temu, kto nie mógł zobaczyć.

Za dary dziękuję - co Świeta nasza Wiara Neszyjska pozwala - to przyjęliśmy, lecz kształty, malowidła i barwy - to odsyłamy - przedmioty te nam niedozwolone są. Sługi Twe przyjęliśmy i obdarowaliśmy, a Tobie składam dar najcenniejszy.
Jest to Słowo.
Niech ta Księga dotrze do Ciebie.

Bóg niech ma Cię w opiece.
Niech tak się stanie.