Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!

Zaczęty przez Henryk Pruthenia, Czerwiec 12, 2017, 01:36:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

Borlach

Ok, czyli na jakąś ładną, duża wojenkę z Taugrami raczej nie ma co liczyć xD
Ale może taugryjscy wodzowie wysyłaliby raz na jakiś czas podarunki przyjaźni do Djyazhoaru? Ot, tak na wszelki wypadek

Co do Esmów - mam w głowie luźne plany jakiejś rodziny języków południowego wybrzeża. Może Esmowie byliby jakimiś ich dalekimi krewnymi?
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Caraig

Bo tutaj padło takie pytanie... Mam uwzględniać te dwie rzeki czy je usunięto? Bo na mapkach z wiki widać tylko kawałek widełków wpadających do morza.

Spoiler
[Zamknij]

A, no i przy okazji mogę potwierdzić, że canisowa paczka działa :)
  •  

Todsmer

Możesz, nie musisz. Rzeki w większości olewamy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś je uznał.
  •  

Caraig

No to w takim razie niech sobie płyną.

Jeszcze jedno chciałbym wiedzieć; jaka jest skala naszej mapy? W sensie, chcę wiedzieć, jak duży jest teren, na którym się umieściłem, żeby go ewentualnie jakoś podzielić.
  •  

Todsmer

Morze Wewnętrzne ma ok 3 tys km między punktami najbardziej wysuniętymi na południe i północ.
  •  

ɈʝĴ

W pierwszym Kyonie była taka informacja:
Cytat: ShookTea w Styczeń 09, 2016, 17:05:59
No dobra, w takim wypadku załóżmy, że jest sobie kulą idealną, bo różnica będzie mała.
Szerokość całej, prostokątnej mapy wynosi u was 2048 pikseli. Znając średnicę planety, mnożymy ją przez π i dostajemy obwód na równiku, około 36 296,47 km. Wypada 17,72 km na piksel. Ponieważ wyspa jest ulokowana blisko równika, nie ma dużych różnic między wysokością a szerokością piksela w kilometrach. Nie ma także większej różnicy między wymiarami piksela na północy i południu wyspy.

Gdyby wyciąć samą wyspę, prostokąt, na której by leżała, miałby wymiary 72x48 pikseli, czyli 1 275,84 x 850,56 km.

Są to jednak wymiary samego prostokąta, a nie wyspy, oznaczone na rysunku niżej liniami czerwonymi. Linie fioletowe, które lepiej oddają wielkość wyspy (pomijają np. półwyspy), są znacznie mniejsze. Ich długość można jednak łatwo wyliczyć, licząc najpierw długość w pikselach (twierdzeniem Pitagorasa na przykład), a później mnożąc przez 17.72 km.


Ale mi się już nie chce XD
No i trzeba pamiętać o tym, że jednak drobne różnice w wymiarach pozostają z powodu tego małego wybrzuszenia, więc należy uznać mój powyższy wywód za mocno uproszczony.

Najdokładniej byłoby mierzyć, znając współrzędne geograficzne dwóch punktów i mierzyć odległość między nimi za pomocą TEGO WZORU. Trzeba jednak zastąpić liczbę "12756,274" średnicą planety.

Powodzenia :P

Edit: Nie trzeba nawet tego liczyć ręcznie, wystarczy wklepać do Wolframa Alpha albo innego zaawansowanego kalkulatora i wstawić dane.
  •  

Borlach

Tak a propos tej Canisowej paczki - nie wiem, u mnie Kyonu wciąż nie ma. Wszystko działa, super, jest Silnik wycentrowany na jakąś planetę która wygląda jak zdjęcie Kyonu z wiki, ale gdy wszystko się wczytuje to Kyon zamienia się w jakaś planetę pełną autystycznie wyglądających archipelagów, a naszej pięknej pangei brak :/
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Caraig

To dlatego, że musisz zmienić następujące parametry:

- mainFreq = 0.278
- seaLevel = 0.619
- mareFreq = 0.001
- mareDensity = 0.000
- riversFreq = 0.000
- Life = 1
- Greenhouse = 3.968
- Pressure = 1.1159


Spoiler
Naciskasz na planetę, dajesz esc i Edit Planet i tam można zmieniać jej właściwości
[Zamknij]
Canis pisał też o zmienianiu średnicy i masy, ale nie polecam, bo znikną oceany przy tych parametrach xD

I jeszcze ważna uwaga; przy wyjściu z programu parametry zmienione się nie zapisują, więc o ile nie wyeksportuje się skryptu, to wszystko za każdym razem trzeba ustawiać od nowa.
  •  

Borlach

Dzięki wielkie, zapomniałem o tym   
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Caraig

Było mówione, że przy 31° nachylenia osi obrotu będą też pory roku na równiku. Ale jak bardzo zróżnicowane?
Wiem tylko, że na pewno na obydwu półkulach lata będą bardziej upalne, a zimy mroźniejsze przy takim nachyleniu, ale nie bardzo się orientuje, ile pór roku mogę się spodziewać na równiku.
  •  

Todsmer

Dwóch, suchej i deszczowej. Przy czym powinieneś również wziąć pod uwagę możliwość wystąpienia monsunów, jak i łagodność klimatu na terenie położonym między dwoma morzami.
  •  

Widsið

Todsmer, filmię, czy stworzyłeś onegdaj skrypt do przeliczania lat ziemskich na kyońskie? Nie mogę go znaleźć, warto by to wyeksponować (chyba że to nie istnieje i właśnie wymyśliłem).
  •  

Todsmer

Napisałem, ale to się do niczego tak naprawdę nie nadaje, napiszę coś nowego :)
  •  

Henryk Pruthenia

Uwaga, uwaga!
Właśnie trochę odświeżyłem stronę o językach i ludach Kyonu.
Dodałem wszystko co wiadomo o Waszych językach.

Widsið

  •