Autor Wątek: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów  (Przeczytany 37882 razy)

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #420 dnia: Czerwiec 10, 2017, 23:38:35 »
Cytuj
Myślę, że moglibyśmy zrobić to od razu, a dane na wiki po prostu sukcesywnie uaktualniać
Jako, że jak i ja jesteś na bieżąco, to czy mamy coś do umieszczenia na wiki na tą chwilę?

Cytuj
Hmmm, widzę, że zostałem wybrany na nowe stanowisko. Przyjmuję je i na szczęście mam możliwość i czas, aby móc wziąć udział i rozwinąć ten projekt.
Niech Bogi Ci to w dzieciach wynagrodzą!

Cytuj
Chciałbym też niedługo zaprezentować parę pomysłów (zaczerpniętych z forów z historiami alternatywnymi, kto widział i wie o co chodzi, temu się oczy powinny zaświecić :D), które mogą bardzo ożywić i urealnić nasz projekt, ale to jutro w niedzielę wieczorem. Będzie tam też parę podstawowych zasad, które pozwolą nam swobodnie pracować, i powinny nie dopuścić do (większości) możliwych konfliktów.
To ja zaproponuję, byś otworzył Epizod 2 (nazwy podawałem, możesz dać inną) i tam to ładnie wyłożyć - zadania na epizod drugi (na pierwszy było tworzenie mitologii, religii i podstaw państw).

Cytuj
Co do nowego epizodu, to chciałbym zrobić małe podsumowanie tego co jest już zrobione, co należy jeszcze zrobić w ramach tego epizodu, co jest robione, plan działań (czyli jak wykorzystać to co mamy na wikiKyonie i jak poukładać to wszystko, by się nie mieszało) i otworzyć nowy epizod.
No nie doczytałem, więc ok Namiestniku! Prowadź na Wilno!

 

Offline Canis

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #421 dnia: Czerwiec 11, 2017, 00:58:03 »
Każda wersja Space Engine ma inne ziarno, więc na innej wersji Kyonu nie znajdziecie. Zobaczę czy może będzie się dało wrzucić to co ja mam gdzieś na serwer...
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #422 dnia: Czerwiec 11, 2017, 10:38:05 »
Cytuj
Jako, że jak i ja jesteś na bieżąco, to czy mamy coś do umieszczenia na wiki na tą chwilę?
Ogólnie myślę, że powinniśmy uzupełnić działy o faunie i florze na na głównej stronie, i to o nieco dokładniejsze opisy, bo zarówno w Tangii, Peństwie Olsów jak i Ajdynirze występują egzotyczne gatunki zwierząt o których zdążyliśmy wspomnieć, a na wiki o tym cichosza. Spis państw i ludów wydaje się być względnie aktualny, w przeciwieństwie do tych nieszczęsnych map. Tak samo mapa i lista ludów i języków wymaga uzupełnienia.

Co z tym szablonem o językach Kyonu? Bo na na stronie o Kyonie nigdzie go nie ma.
Osobiście brakuje mi też informacji o Snopie Ognia i o widoczności księżyców, ale to pytania do ludzi z dostępem do Silnika.

No i ja muszę zabrać się za stronę na temat Imperium

Cytuj
Chciałbym też niedługo zaprezentować parę pomysłów (zaczerpniętych z forów z historiami alternatywnymi, kto widział i wie o co chodzi, temu się oczy powinny zaświecić :D), które mogą bardzo ożywić i urealnić nasz projekt, ale to jutro w niedzielę wieczorem. Będzie tam też parę podstawowych zasad, które pozwolą nam swobodnie pracować, i powinny nie dopuścić do (większości) możliwych konfliktów.
Aż mnie to zaciekawiło XD
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #423 dnia: Czerwiec 11, 2017, 13:50:00 »
Cytuj
Ogólnie myślę, że powinniśmy uzupełnić działy o faunie i florze na na głównej stronie, i to o nieco dokładniejsze opisy, bo zarówno w Tangii, Peństwie Olsów jak i Ajdynirze występują egzotyczne gatunki zwierząt o których zdążyliśmy wspomnieć, a na wiki o tym cichosza.
W artykule o moim państwie są wspomniane źwierzątka. Nawet z obrazkami.

 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #424 dnia: Czerwiec 11, 2017, 16:35:32 »
Ok, skoro wieczorem Naczelnik ma ogłosić plan inwazji na Litwę otwarcia kolejnego epizodu, w ramach przedsmaku i ciszy przed burzą macie to egzonimy w ajdyniriańskim. Nie ma tu wszystkich państw, a jedynie te z którymi Imperium się zetknęło lub chociaż słyszało pogłoski i kupieckie opowieści. Niektóre nazwy wywiedzione są bezpośrednio z języków danych ludów, inne pośrednio (zwłaszcza nazwy cywilizacji Zachodu wywiedzione są z odpowiedników w Qin).

Kavelia: Ḱāvella,
Kavel: Ḱāvelôsh (n),
język kavelski: cabhar ḱāvellani; Ḱāvelôhirya

Rikkadan: Riḱadhān,
Patriarchat Rikkadanu: Quissahwar Riḱadhānaz,
Rikkadańczyk: Riḱadhôsh (n),
język rikkadański: cabhar riḱadhani, Riḱadhôhirya,
Ħa'raq: Khar̄aqas

Unagurowie: Unargôshaya (n)
Unagur: Unargôsh (n)

Kraj Olsów: Oŝir
Królestwo Olseskie: Rujvan Oŝirani
Ols: Oŝenôsh (n)
język oleski: cabhar oŝirani; Oŝenôhirya
Kozon: Koŝān

Siedmiomieście i Wuzang
Ogół ziem Qin (Siedmiomieście + Wuzang), Kraina Qin: Chanaghir (etymologicznie pochodzi od Chan Lang)
Siedmiomieście: Swāhiribān (po ajdyniriańsku dosłownie "siedmiogród", "siedem miast")
Wuzang: Wécan
Qin: Ćinôsh (n)
Nomadowie Qin: Ćinanęri Chaefranaya (n)
język Qin: cabhar ćinani
Zhanzhou: Chāchoan

Państwo Trugskie: Trūgir
Trug: Tūrgan (n)
język trugski: cabhar tūrgani, Trôhirya

Drugie Cesarstwo Poitów: Lāwaso Khshāyarvan Fédhani
Poit: Fédhôsh (n)
język poicki: cabhar fédhani, Fédhôhirya

Muria: Maerzir
Mur: Maerzôsh (n)
język murski: cabhar maerzirani, Maerzôhirya
Hirra: Hīr̄a

Secht: Sīkhadnir
Sechtończyk: Sīkhad (n)
język sechtoński: cabhar sīkhani
S'xaka: Sareqa

Państwo Neszszów: Nekshir
Królestwo Słońca: Rujvan Xaraz (pod taką nazwą Państwo Neszszów pojawia się na niektórych mapach)
Nešši - Nekshi (n)
język neszszyjski: cabhar nekshini, Nekshôhirya
Melekē: Mellages

Tangia - Tanaghaw
Tangijczyk: Tanag (n)
język tangijski (Język ayu): cabhar tanaghawani, tanagwôhirya
Naratai: Naratay

Oznaczenie (n) oznacza rzeczownik ożywiony w formie neutralnej. Todsmer - jakie nazwy noszą stolice Państwa Trugskiego i Drugiego Cesarstwa Poitów? 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2017, 10:37:02 wysłana przez Borlach »
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #425 dnia: Czerwiec 12, 2017, 00:27:30 »
 :'-(
 

Offline Toyatl

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #426 dnia: Czerwiec 14, 2017, 12:22:02 »
Przepraszam, nie chcę wam się wpierniczać w projekt i za bardzo nie jestem z nim zaznajomiony, ale jeśli między gwiazdą a planetą znajdują się jeszcze cztery planety, w dodatku dwa gazowe giganty ze swoimi satelitami, to podczas koniukcji będą miały miejsce jebutnie wysokie pływy. No i jeszcze ten olbrzymi księżyc. I odległość od gwiazdy macierzystej. Właściwie cykliczny armagedon. Rzecz nie do zignorowania w mitologiach i życiu codziennym, moim skromnym zdaniem.
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #427 dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:50:55 »
Czym by się te pływy mogły objawiać? Wybuchy wulkanów, trzęsienia ziemi, jeszcze coś?
W każdym razie otwiera nam to bardzo ciekawy wątek w mitologiach XD
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #428 dnia: Czerwiec 19, 2017, 23:55:50 »
Proponuję, by zamknąć wątek.