Gramatyka historyczna: Analiza rzeczowników.

Zaczęty przez kotangens, Listopad 05, 2018, 15:28:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

kotangens

Cześć! Jestem studentką filologii polskiej i mam pytanie - czy  to jest dobrze? Jeśli nie, proszę o korektę :)

krol (jer miękki)
deklinacja I męska, Mianownik l.poj., rodzaj męski, końcówka pierwotna

zbawiciel (jer miękki)
deklinacja I męska, Mianownik l.poj., rodzaj męski, końcówka pierwotna

śmirci
deklinacja I, Dopełniacz l.poj., rodzaj męski, końcówka pierwotna

grzechow
deklinacja I, Dopełniacz l.mn., rodzaj męski końcówka wtórna

Z góry dziękuję za odpowiedź! :)
  •  

Henryk Pruthenia

Hej, nie zajmujemy się rozwiązywaniem prac domowych. Szybkie spojrzenie na zawartość forum na to raczej dość dobitnie wskazuje.

Pozdrawiam,
HP

Dynozaur

A ja się trochę pobawię (trudno, najwyżej dostanę parę punkcików za odpowiadanie na spam).

OPko, czy mówisz "ten śmierć" (bo tak sugeruje jedna z twoich analiz)? Bo jeśli tak, to nie wiem, co robisz na polonistyce...
Jaranie się starem forem to pedalstwo, a Kwadrat i Seiphel to ciota i chuj.

P*lsko, cóżeś uczyniła ze swoim chrztem?
  •  

kotangens

Cytat: Henryk Pruthenia w Listopad 05, 2018, 16:59:24
Hej, nie zajmujemy się rozwiązywaniem prac domowych. Szybkie spojrzenie na zawartość forum na to raczej dość dobitnie wskazuje.

Pozdrawiam,
HP

Cześć.

Zauważ, że nie proszę o ROZWIĄZANIE za mnie PRACY DOMOWEJ, tylko pytam czy dobrze myślę, chcę się upewnić, no i sama próbuję wydedukować odpowiedź, a nie uważam, żeby to było w złym guście, zwłaszcza, że na tym forum są osoby, które ogarniają zarówno scs jak i gramatykę historyczną bardzo, bardzo dobrze.

Również pozdrawiam ;)
  •  

kotangens

Cytat: Dynozaur w Listopad 05, 2018, 17:09:06
A ja się trochę pobawię (trudno, najwyżej dostanę parę punkcików za odpowiadanie na spam).

OPko, czy mówisz "ten śmierć" (bo tak sugeruje jedna z twoich analiz)? Bo jeśli tak, to nie wiem, co robisz na polonistyce...