Witam wszystkich!
To teraz ja się podzielę swoją przygodą nauki języków obcych.
Jestem tutaj nowy na tym forum. Przygodę z nauką języków obcych zacząłem mniej więcej w wieku 7 lat, gdy dostałem swój pierwszy komputer. Był to wtedy komputer Atari ST. Cały system operacyjny na tym komputerze, jak i wszystkie wyświetlane komendy oraz programy były dostępne tylko w języku angielskim. Nic z tego wtedy nie rozumiałem co do mnie komputer mówi. Załatwiłem sobie wtedy słownik angielsko-polski i polsko-angielski i zacząłem się uczyć nowych nieznanych słówek, robiąc notatki w swoim zeszycie. I tak, z dnia na dzień rozumiałem coraz więcej i więcej, co mnie zaczeło motywować do dalszej nauki. I tak się wszystko zaczeło... W szkole całe życie miałem tylko język niemiecki, z czego nie nauczyłem się wtedy niczego odnośnie tego języka. Potrafiłem ewentualnie tylko liczyć do pięciu. Odnośnie nauki języków obcych jestem całkowicie samoukiem.
Moja znajomość języków obcych:angielski - język nie tak znowu obcy. Potrafię płynnie czytać i pisać w tym języku. Co jakiś czas rozmawiam ze swoim znajomym z USA ponad godzinę przez Skype. Uczyłem się tego języka całkowicie sam w domu bez pomocy innych. Preferuję tylko odmianę amerykańską tego języka. Znajomość języka oceniam na poziomie
B2.
esperanto - język który znam na podobnym poziomie zaraz po języku angielskim. Rozumiem wszystko co czytam w tym języku oraz ze zrozumieniem radia online w internecie w tym języku też nie ma najmniejszego kłopotu. Często rozmawiam w tym języku ze znajomymi na chacie. Znajomość języka oceniam na poziomie
B1.
hiszpański - chyba mój ulubiony język zaraz po języku angielskim. Jak wyżej, potrafię się przywitać w tym jezyku, powiedzieć ile mam lat, powiedzieć czym się interesuję, złożyć wiele poprawnych zdań w tym języku oraz rozumiem wiele tekstów pisanych. Podoba mi się brzmienie tego języka. Znajomość języka oceniam na poziomie
A2.