Robię ostatnio mody do Darkest Hour, i mam do was pytanie:
Ma ktoś jakieś pomysły na odchyły od rzeczywistej historji w latach 1890-1990?
Głównie chodziło by mnie o takie pomysły, by dało się zrobić z tego scenarjusz do gry, więc nie jakieś super dynamiczne, bo z tym za dużo roboty jest.
Ktoś coś?
Ciekawa gierka, bardziej "toporna" zdaje się od HoI, czy EU.
Pobiorę, zainstaluje i powiem, co ciekawego można zrobić, bo tak bez mapy, "na sucho", nie umiem
Gra fajna, bardzo :)
Co do modów to pomyślę, ale tak na szybko to może nie wiem: Polskoczechosłowacja? Rozpad UK? W Niemcach władzę przejmują komuniści? Większe Węgry po 1. wś
W scenarjuszu 1933 masz do wyboru Niemcy komunistyczne bądź faszystowskie, Większe Węgry to można zrobić kodem, i taka mała zmiana to troszkę za mało. W ogóle gra jest bardzo fajna, można zacząć w roku 1914, a przy modzie CWTT i apgrejdowaniu go do New World Order 2, możemy zacząć grać w 1914, a skończyć w 1990. Choć ja sam planuję jeszcze zedytować grę tak, by dodać technologię z Modern Day Scenario 2 (Jest nawet Naddniestrze, Abchazja, Osetja, Somaliland, Górny Karabach). Tylko tu zaczynają się schody, bo aby dodać te państwa, musiałbym usunąć parę innych, a szkoda by mi tego...
Póki co, mam pomysł na dwa pomysły:
Scenarjusz 1923:
Wojna poszła trochę inaczej, głównie chodzi o to, że trwała dłużej. Rewolucja kom. w Rosji upada, Bolszewicy zabarykadowali się w niektórych miastach i bronią się tam. Niemcy się trochę ustabilizowały, Komunistyczna Bawarja nie upadła, tak samo jak i Komunistyczne Węgry, ale zostały trochą zmniejszone (utraciły Chorwację). Cesarz uciekł do Wschodnich Prus gdzie utworzył Cesarstwo Pruskie obejmujące Memel, Gdańsk i Suwałki. Niezwyciężony Paul von Lettow-Vorbeck nie złożył broni i Niemiecka Afryka Wschodnia jest de facto niepodległym krajem, gdyż Lettow-Vorbeck nie uznał nowych demokratycznych władz w Berlinie. W w Wielkiej Brytanji doszło do wojny domowej, dłużąca się wojna oraz związany z nim kryzys gospodarczy doprowadził do wyjścia na ulicę rzesz ludzi i utworzenie w Londynie Komunistycznej Republiki Anglji. Król Jerzy V został schwytany i powieszony. Ogłoszono koniec monarchji w Anglji. Oczywiście konserwatystom się to nie spodobało, i doszło szybko do stłumienia buntu przez armię dowodzoną przez liberała Horatio Kitchenera, która miała na celu restaurację monarchji. Jednak Kitchener po zajęciu Londynu nie oddał władzy i ogłosił utworzenie Federacyjnej Republiki Brytanji i Irlandji. Jego władza była jednak zbyt krucha, i doszło do kolejnej wojny domowej: Irlandja ogłosiła niepodległość, tak samo większość dominiów pozostało wierne monarchji, gdzie konserwatyści uznali Ludwikę Koburg za królową, która de facto była tylko marjonetką w rękach konserwatystów. FRBiI szybko starała się odbić kolonje. Na rok 1923, w rękach Republikanów są: Gibraltar, Cypr, Malta, Egipt (wraz z kanałem Suezkim), kolnje w Afryce Zachodniej, Sudan, Kenję, Brytyjską Somalię. Kończy się także kampanja w Arabji, gdzie w Omanie broni się ostatni bastjon Konserwatystów. Doszło także do desantu w Indiach (trzy dni przed rozpoczęciem gry). Kraje Burskie znowu istnieją, a w związku z zawieruchą domową w Anglji, Namibja dalej została przy Niemcach. Europa Środkowa to Polska z Cieszynem i Lwowem, niezawisła Białoruś oraz Ukraina. Pribałtyka żywa, tak samo Finlandja. Wschodnie obszary Ukrainy i Krym kontrolowane przesz Carską Rosję.
Scenarjusz 1946:
Zamach 20 lipca 1944 roku na Hitlera powiódł się. Friedrich Olbricht przejął władzę w Niemczech, ale nie chciał pertraktować z Aljantami, gdyż wciąż jeszcze przez kojne półtora miesiąca ci nie wyszli z Normandji. Co nieuniknione, to nieuniknione, i Aljanci ruszyli na zachód. Jednocześnie sytuacja na froncie wschodnim była słaba, AC parła na zachód zdobywając następne tereny. Powstanie Warszawskie udało się, i Niemcy zostali wypędzeni z miasta, jednak Wehrmacht odciął Warszawę, i ta pozostała w okrążeniu póki oddziały oblegające nie zostały pokonane przez AC. W Warszawie ogłoszono prozachodni Rząd Polski, a w Krakowie Komunistyczny. W kwietniu 1945 roku, front wyglądał tak:
Front Wschodni: AC na północ od Berlina zajmowała większość Brandenburgji, Cały Śląsk, Czechy, oraz północna i wschodnia Austrja z Wiedniem i Grazem także została zajęta przez AC. Bałkany opanowane.
Front Zachodni: Niemcy utrzymują całą Bawarję oraz Pas Alpejski, przed Aljantami bronią się Weimar oraz Hamburg.
W tym samym czasie dochodzi do utworzenia przez ZSRR komunistycznego rzędu w okupowanych przez ZSRR terenach Persji, co doprowadza do spięć między Aljantami i ZSRR. I nagle bums: Niemcy, którzy wciąż się jeszcze trzymali oferują pokój z Aljantami oraz kapitulują. Do Francji wraca Alzacja, Luksemburg znów żyje, tak samo Benelux oraz Danja (która otrzymuje nazad swoje ziemie). Nieokupowana Austrja zostaje włączona do Niemiec, Warszawa jest enklawą na terytorjum Bloku Wschodniego. Włochy tracą w ramach kary Somalję Włoską, ale Erytrea i Libia zostaje zwrócona Włochom. Bloch Wschodni, to szczerze mówiąc ten sam, nasz Blok Wschodni, tylko z Grecją (bez Krety) oraz Polska to przedwojenna Polska bez Kresów Północnych (Lwów w granicach Polski) oraz Gdańskiem, NRD zajmuje Śląsk, Pomorze, Prusy Wschodnie oraz Maklenburgię i skrawki wschodniej Saksonji. Stolicą jest Breslau. Istnieje komunistyczne Państwo Austriackie. Finlandja jest krajem neutralnym, straciła Wyborg i Petsamo oraz Turku z wyspami Alandzkimi.
W Azji sytuacja rozwinęła się trochę inaczej, Amerykanie nie wynaleźli broni jądrowej, nawet nie są tego bliscy. Komuniści Chińscy przegrali, więc Mandżurja została włączona bezpośrednio w granice ZSRR. Istnieją dwie Koreje, a w Japonji wojna z USA właśnie się skończyła. Nie doszło więc do okupacji Japonji, tak samo cesarz nie wyzbył się swojej świętości. Japonia utraciła wszystkie swoje posiadłości. W Chinach trwa wojna domowa.
Co wy na to?
W scenariusz 1923 chętnie bym pograł, co do tego drugiego -'46 to taki hmm średni, ja bym chętniej zobaczył coś takiego że 3. Rzesza przekształca się w federację i zimna wojna trwa między USA-ZSRR-Niemcy :P
Ogólnie muszę powiedzieć, że obydwa scenariusze mi się nie podobają. Nt. 1923 się nie wypowiem, bo zbyt słabo jak na razie znam historię tego okresu, to w 1946 jeden pomysł jest dobry - obalenie Hitlera. Kolejnym ciekawym zabiegiem byłoby wyparcie/nie dopuszczenie do lądowania aliantów, i ciężkie zmagania na froncie wschodnim. Można by też dodać jakiś zamach stanu, przedwczesną śmierć Stalina - lub po prostu - przeciągnięcie wojny do jego śmierci.
Cytat: zabojad w Kwiecień 27, 2014, 20:41:59
Ogólnie muszę powiedzieć, że obydwa scenariusze mi się nie podobają. Nt. 1923 się nie wypowiem, bo zbyt słabo jak na razie znam historię tego okresu, to w 1946 jeden pomysł jest dobry - obalenie Hitlera. Kolejnym ciekawym zabiegiem byłoby wyparcie/nie dopuszczenie do lądowania aliantów, i ciężkie zmagania na froncie wschodnim. Można by też dodać jakiś zamach stanu, przedwczesną śmierć Stalina - lub po prostu - przeciągnięcie wojny do jego śmierci.
O to to mi się już bardziej podoba <3
+ pytanie to Henryka: czy bd można toto wypróbować? :*
Dla Ciebie - nie. Jestem homofobem i ":*" do faceta od faceta nie uznaję, to Tobie nie prześlę tego.
Całej reszcie moda prześlę, ale jest jedna sprawa: najpierw trzeba będzie ściągnąć mod CWTT i potem wrzucić doń NWO, by to działało (technologje). Planuję też doczepić technologje z wieku XXI, co przedłuży nam rozgrywkę do 2019. Co ciekawe, technologje w podstawowej wersji gry zaczynają się od roku 1890, więc może i tam coś trzasnę?
No dzięki.... lolz
Hmmm, zna się ktoś na C++? Bo w Notepadzie++ gdy edytowałem dark hour.exe znalazłem takie "NUL" przy tagach państw. Wie ktoś was ist das?
Poza tym, myślę o scenarjuszu na rok 1993 z innym rozpadem ZSRR oraz na rok 1943 na atak ZSRR na Europę (nie było Hitlera).
[...........]
Nie :D
Po tym jak w EUIII w wyniku mojego modu z religjami i eventami do nich połowa księstw włoskich była satanistyczna, Anglja wolnomularska, a Prusy wyznawały zachodni odłam prawosławia, mam ochotę modować.
A silnik od Paradoxu jest przełatwy, sami twórcy gry tworzą poradniki do modowania oraz wolne miejsce na np, dodatkowe kraje, więc takie modowanie, to dwa-trzy dni roboty.
[...........]
Nie, trochę inne. W grach PDSu modowanie polega na wykorzystywaniu silnika, który pozwala na dodawanie rożnych elementów. Kiedyś bawiłem się w grzebanie w plikach w Gothicu. Ale to dawno i nieprawda.
W Chinach po wojnie 1894/95 96? doszło do puczu i założenia narodowej dynastii, ewentualnie Yuanowi Shikai poszło lepiej albo sto dni reform wypaliło. W Meksyku nie było burdelu po Diazie. Indie wybiły się na niepodległość lub szeroką autonomię, ustrój faszystowski lub faszyzujący. Armenia, Kurdystan, Gruzja i Małoazjatycka Grecja po rozbiorze Turcji. Persja powiększona o resztę Iraku.
Bawię się ostatnio w EU IV, i mam pomysł dodać parę religii do gierki. Póki co myślę nad tym, by dodać:
1) Arianizm
2) Katolicyzm Awinioński (wkurza Cię Rzym? Załóż kontrpapiestwo już dziś!)
3) Protestantyzm, Katolicyzm i Prawosławie Kolonialne (przy westernizacji można by zmienić religię na chrześcijańską zależnie od kraju, z jakiego przyjmujemy religię)
4) Grekokatolicyzm
5) Być może parę dodatkowych kościołów narodowych
6) Ateizm
7) Sekularyzm
8) Agnostycyzm
9) Gnostycyzm
10) Satanizm <3
11) Rastafarianizm (a czemu wśród Jamajczyków nie ?)
12) Voodoo
13) Alawizm
14) Sufizm
15) Religie Australii
16) Religie Pacyfiku
17) Kult Cargo
18) Wolnomularstwo
19) Mormoni
A więc mam do was pytanko, czy ktoś uważa, że czegoś nie ma, a należałoby dodać? Nie chcę robić wszystkiego dwa razy, bo zmiana obrazków religii to poważna sprawa :D.
A tak, to jeszcze wytłumaczenia do niektórych religii:
- Arianizm: Arianizm będzie wyznawany przez Gotów Krymskich, których zostawiłem, będzie też się szerzył w Rzeczypospolitej, w prowincjach kalwinistycznych.
- Katolicyzm Awinioński: Chodzi o to, że można założyć kontrpapiestwo w Awinionie. Aby to uczynić, należy posiadać Awinion, mieć złe stosunki z Państwem Papieskim/Obrońcą Wiary pd katolicyzmu. Kraj może wybrać papieża, i system polega na tym, że gdy papiestwo kontroluje kraj nieawinioński, kraje "staro"katolickie mają jakieś ujemne bonusy. Oczywiście, prowincje katolickie nawracają się się bardzo szybko, wszak to nie nowe dogmaty, a nowy pan.
- Kościoły Kolonialne: Przy westernizacji, zależnie od kogo się westernizujemy, będziemy mogli przyjąć przy okazji religię, ale trochę w zmienionej formie, np. Katolicyzm Kolonialny (możemy wybierać papieża), Protestantyzm Kol, Prawosławie... Sądzę, że to dość fajnie oddawałoby klimat chrześcijaństwa w krajach hinduskich, które dość często przejmują chrześcijanstwo.
- Grekokatolicyzm: Rozprzestrzenia się samoistnie w prawosławnych prowincjach, pod kontrolą państw katolickich, ale tylko wtedy, gdy panstwo uzyskało już "prawa" do tej prowincji
- Kościoły Narodowe: Chodzi o to, by grając Polską czy Szwecją móc utworzyć swój kościół narodowy, ale nie wiem, co z tego wyjdzie, bo potem AI może ów kościół narodowy roznieść na inne państwa, a to by wyglądało dziwnie.
- Ateizm, Sekularyzm, Agnostycyzm: Jak religia traktowany de facto będą tylko ateizm z agnostycyzmem, które będzie można rozprzestrzeniać po prowincjam. Sekularyzm będzie można wprowadzić po prostu jako religię państwową, ale nie będzie można nawracać nań prowincji.
- Gnostycyzm: Szczerze mówiąc nie wiem jak i gdzie ma powstawać, ktoś ma jakieś propozycje? Myślę by kombinować coś przy obszarach zamieszkiwanych przez Greków i Bliskim Wschodzie, ale nie wiem co gdzie i jak.
- Satanizm: Religia dodana dla jaj, Jak ktoś bardzo nie lubi obrońcy wiary, gdy jego państwo przynależy do religii chrześcijańskiej, oraz państwo ogólnie jest mało religijne, może zmienić religię na satanizm. Kolor na mapie: CZARNY.
- Rastafarianizm: Będzie się rozprzestrzeniał po prowincjach Karaibów, głównie Jamajki, o ile istnieje Etiopia i minie odpowiedni rok.
- Voodoo: Religia murzynów w Ameryce.
- Alawizm, Sufizm: Brakuje mnie alawitów bardzo w tej grze, także i Sufizmu.
- Religie Australii, Pacyfiku i Kult Cargo: Kraiki Australii i Pacyfiku będą miały swoją religię, a przy westernizacji będą mogły zmienić religię na Kult Cargo.
- Wolnomularstwo: Gdy kraj zachodni ma małą pobożność oraz odpowiednie decyzje protechnologiczne będzie mógł zmienić religię na wolnomularstwo. Serio.
- Mormoni będą siedzieli w USA, będzie można wyzwolić swoje mormońskie państewko i się dziwić "Co ja właściwie odpierdalam?"
W sumie brakuje kościołów ewangelikalnych, tj.: baptystów, metodystów itd, judaizmu (nie wiem jak w czwórce, ale w trójce ich nie było), mariawityzm? Może by i Świadków Jechowych dać?
Tamto już jest w podstawie, o mariawityzmie myślałem, ale to był słaby ruch, którego nie dałoby się oddać w EU4.
A starokatolicyzm? Neopogaństwo? A może pokombinować coś w różnych odmianach luteranizmu i kalwinizmu, knoxyzmu. Nie wiem jak w IV jest to brane, jako całość (kalwinizm) czy nie?
Sugeruję dodać alewizm.
Miałem wykładowczynię zwariowaną na punkcie alewizmu.
Tłumaczyła nam, że alewizm to nie to samo, co alawizm, choć oba są podobne.
Religie narodowe są w grze już, starokatolicyzm to też ruch dość późny i zbyt mały, więc w systemie prowincji EU IV się nie znalazłoby się to.
Ach, gdyby tak zrobili EUIV z silnikiem ludnościowym i frakcjami/partiami jak w Victorii I oraz system wojen jak HOI3...
A alewizm dodam, dość ciekawe.
A co z narodowościami, myśleliście nad jakimiś? Póki co dodałem Połabian oraz Łużyczan, zastanawiam się nad tym, czy nie wprowadzić system przekonwertowania ludnościowej w przypadku ludów normańskich (na przykład jeżeli Normandię zdominuje jakikolwiek naród skandynawski, dochodziłoby do przekonwertowania na "normandzką" etc.Planuję jeszcze odpowiednie narodowości normańskie dla Anglii, Szkocji, Bretanii, Galicji i Sycylii. )
Dobra, no to religie wyglądały by tak:
Chrześcijaństwo:
Katolicyzm
Luteranizm
Kalwinizm
Prezbiterianizm
Anglikanizm
Husytyzm
Anabaptyzm
Prawosławie
Prawosławie Koptów
Nestorianizm
Arianizm
Katolicyzm Awinioński
Protestantyzm Dalekowschodni
Katolicyzm Dalekowschodni
Prawosławie Dalekowschodnie
Grekokatolicyzm
Afrochrześcijaństwo
Mormoni
Rastafarianizm
Islam:
Szyizm
Sunnizm
Ibadyzm
Alawizm
Alewizm
Sufizm
Wschodnie:
Buddyzm
Konfucjanizm
Szinto
Taoizm (?)
Darmickie:
Hinduizm
Sikhizm
Dżinizm
Dualistyczne:
Zaratusztrianizm
Pogańskie:
Animizm
Szamanizm
Totemizm
Australijskie
Pacyfiku
Zreformowane Pogańskie:
Zachodnioafrykańskie
Romuva
Suomenusko
Słowiaństwo
Nordyckie
Tengri
Aztecie
Majańskie
Inkaskie
Helleńskie
Kult Cargo
Voodoo
Semickie:
Judaizm
Zsekularyzowane:
Sekularyzm
Ateizm
Agnostycyzm
Wolnomularstwo
Gnostycyzm:
Gnostycyzm
Satanizm:
Satanizm
Satanizm Lawejański
Ktoś coś jeszcze by chciał dodać?