Wpływ środowiska przyrodniczego na fonologię

Zaczęty przez Pingǐno, Styczeń 14, 2016, 23:57:25

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pingǐno

WĄTEK ZAMKNIĘTY
  •  

spitygniew

Trzeba było założyć temat o wpływie klimatu Dolnej Saksonii na zmiany fonetyczne w połabskim.
P.S. To prawda.
  •  

Pingǐno

#2
Cytat: spitygniew w Styczeń 16, 2016, 16:31:11
Trzeba było założyć temat o wpływie klimatu Dolnej Saksonii na zmiany fonetyczne w połabskim.

* Pingǐno ignoruje ironię

Ależ nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przejść na temat o Dolnej Saksonii i połabskim w tymże wątku!
Przepraszam, jeżeli nie znam się na połabskim.
  •  

Heikete

W Japonii są dialekty które redukują bardziej otwarte samogłoski do takich, które wymagają mniejszego otwarcia ust. Konkretnie:
shi -> su etc. Sami Japończycy wierzą, że to ze względu na silne wiatry w tych okolicach, otwieranie ust jest minimalizowane. Nie jestem w stanie tej hipotezy potwierdzić. Ale pokrywa się z tezą na filmie.
  •  

Wedyowisz

#4
O tych ejektywach linkowałem już jakich czas temu na forum. ZTCP też nie było odzewu...

EDIT: O!

EDIT2:

mapka występowania ejektywnych, iniektywnych itp. w bazie danych WALS-u