Szanowni państwo, współużytkownicy forum i Wiki, mili goście...Zapraszam na opowieść.
Ahari Aoma to dosyć specyficzny projekt, w którym znajdziemy elementy fikcyjne niewystępujące wcześniej w projektach takich jak Kyon. Jest tak z wielu powodów, choćby stabilizacja klimatu, który bez takich fikcyjnych zabiegów padłby ofiarą dość zwariowanej orbity księżyca i jego macierzystej planety wokół słońca zwanego w tym projekcie Światłością. Ten projekt także - podobnie jak moja ukochana Tangia - ma się skupić bardziej na gospodarce i demografii, a zatem muszą po temu istnieć odpowiednie warunki. Odpowiedni dobór założeń daje mi prawo manipulacji zasobami tak ziemskimi, jak i fikcyjnymi, i o tym chciałbym w niniejszym blogpoście pomówić.
Gospodarka świata realnego, a także ta kyońska, opierały się prędzej czy później na złocie. Kruszec rzadki, trudny do zniszczenia, trudny do podrobienia, unikatowy, elastyczny i z realnymi zastosowaniami, a nade wszystko piękny. Patrząc po innych fikcyjnych światach, np. po MMORPG, możemy dostrzec inne podstawy gospodarki, choć złoto zazwyczaj pozostaje wartościowe - dla mnie główną inspiracją jest tutaj mój ulubiony Black Desert Online, gdzie występowanie na tytularnych pustyniach czarnego kamienia obdarzonego mocą magiczną stało się podstawą tak gospodarki, jak i zarazem ogromnych przeobrażeń społecznych i ruchów militarno-politycznych. Choć nie jest to w żaden sposób unikatowe, połowa gier i wiele filmów i książek podąża do zarzygania identyczną ścieżką, to koreański Black Desert zrobił to na tyle dobrze, że jest inspiracją. Identyczny manewr wykonał Pillars of Eternity, moja ukochana gra wszechczasów, gdzie fikcyjny kamień zwany adrą mógł być nośnikiem dusz i przeplatając świat jak korzeniami, był bardzo namacalnym wytłumaczeniem reinkarnacji.
Zarazem, dla ciekawych, przypomnę, że w moim poprzednim flagowym projekcie, Ahtialii, również były dwie substancje fikcyjne: kerumu (teleportował pomiędzy Ziemią a planetą Haivoori) i assinine (antygrawitacyjna ciecz). One też wpłynęły na obraz świata.
Tutaj podstawową substancją fikcyjną jest
chaoryt (ay.
χαορι). Podążając za popularnym
ad nauseam trendem, miejmy za sobą to, co oczywiste:
- Chaoryty są substancją naturalną, występującą na Ahari pod postacią głównie rudy chaorytu, w ograniczonych ilościach.
- Chaoryty mają różne właściwości. Generalnie składują paranormalną moc i są w stanie w różny sposób (magiczny, mówiąc wprost) oddziaływać ze środowiskiem oraz z ludźmi.
- Chaoryty dzielą się na dwie grupy. Pierwsza wiąże się z tym, co nieorganiczne. Wzmacnia broń, upiększa ozdoby, poprawia narzędzia, napędza pojazdy. Druga wiąże się z tym, co organiczne. Reaguje na duszę osób szczególnie uzdolnionych, stanowiąc dla nich katalizatory magii, w szczególności dając moc osobom posiadającym zdolności telepatyczne. To będzie dla nas rdzeń wielu przyszłych opowieści.
Chaoryty znalezione tak po prostu mają pewne właściwości, ale są one raczej słabe. Umiejętne ich skomponowanie z innymi substancjami jest w stanie spotęgować ich siłę o całe rzędy wielkości. Odkrywanie tych tajników oraz wykopywanie różnych takich kamieni jest centralnym punktem działań wielu polityk.

I tu dochodzimy do podziału ludzkości. Na Ahari występują trzy gatunki ludzkie:
- Homo sapiens neanderthalensis (!).
- Homo sapiens sapiens.
- Homo sapiens eusocialis.
Ten ostatni gatunek będzie dla nas bardzo interesujący w przyszłości.

Ponadto, będziemy mieli do czynienia z
Homo titanis. Tę supernaturalne istoty nadzorujące dzieje homo sapiens i homo sapiens eusocialis, tworzące aharyjski panteon, już zostawiam na zupełnie inne czasy.
Kończąc humanistyczny słowotok, będziemy przechodzić od konkretów. Na Wiki artykuły podzielą się na 4-5 epok i będą odpowiednio oznaczane:
- Epoka prehistoryczna. Wszystkie artykuły opisujące tę epokę będą miały dopisaną literę P. Na przykład, "Ahari P".
- Epoka starożytna. Wszystkie artykuły opisujące tę epokę będą miały dopisaną literę S. Na przykład, "Ahari S".
- Epoka średniowieczno-renesansowa. Wszystkie artykuły opisujące tę epokę będą miały dopisaną literę R. Na przykład, "Ahari R".
- Epoka współczesno-nowożytna. Wszystkie artykuły opisujące tę epokę będą domyślne. Na przykład, "Ahari". Można tu używać "N".
- Epoka futurystyczna. Wszystkie artykuły opisujące tę epokę będą miały dopisaną literę F. Na przykład, "Ahari F".
Zapamiętajcie te litery (P-S-R-N-F), ponieważ będziemy do nich często wracać.
Wkrótce zajmiemy się regionem zatoki Okki w czasach P (starożytnych), gdzie umieścimy centralny naród/państwo. Centralne, ponieważ ono przeżyje wszystkie te epoki w takiej czy innej formie i do epoki N stanie się mocarstwem tej części planety. To na kanwie jego rozwoju będziemy budowali inne państwa tego regionu.
