Szaur (szaur. fón-Sjaur /fóɳ ʂàwr/) - kraj w północnej części kontynentu Nadrii (szaur. mor-Neysj /mòr nɛ̀jʂ/).
(http://jezykotw.webd.pl/w/images/f/f2/Flaga.gif)(http://ubuntuone.com/7f495OkAYO2YxfLzF8INCX)(http://jezykotw.webd.pl/w/images/2/22/Mapa_fizyczna_szaur.png)(http://jezykotw.webd.pl/w/images/8/89/Narody_szaur.png)
Języki: najpopularniejszymi językami są języki szauryjskie, należące do wardajskiej rodziny językowej, używane są też języki kewańskie, idryjskie i inne.
Geografia:
Szaur dzieli się na trzy główne regiony:
Huweln (szaur. hén-Hulféln /xéɳ xùvɛ́ln/, dosł. "Zielone Góry"), pasmo górskie na południowym zachodzie, niezbyt wysokie i o łagodnych stokach. Panuje tam ciepły, wilgotny, monsunowy klimat.
Nandżir (szaur. mor-Nensjreurvizj /mòr nɛ́ɳɖʐɛ́wr vìʐ/, dosł. "Dolina Rzeki Waniliowej), region położony na północ od Huweln, na wybrzeżu Oceanu Wardajskiego.
Hidżat (szaur. mor-Hěyrsjkát /mòr xɛ̌jɖʐát/, dosł. "Koniec Świata"), zachodnia część kraju, przechodząca od stepu na wschodzie aż po pustynię na zachodzie, bardzo słabo zaludniony.
Naturalnymi granicami są pasma górskie ciągnące się na północy, zachodzie i południu.
Gospodarka: Szaur jest krajem rolniczym, w Huweln i Nandżirze główną rolę odgrywa uprawa ryżu, warzyw, kawy, wanilii, bawełny, hodowla świń, drobiu i ryb. W Huweln istnieją kopalnie żelaza, węgla, złota i innych metali. Przemysł sprowadza się do manufaktur tkanin, narzędzi i broni palnej. W Hidżacie rolnictwo praktycznie nie istnieje, jeśli nie liczyć uprawy bawełny; hoduje się bydło, owce i kozy. Szaurowie handlują z wszystkimi krajami basenu Oceanu Wardajskiego.
Społeczeństwo: w Szaurze mieszka od 70 do 80 milionów osób (nie prowadzi się statystyk).
Niewolnicy - ok. 10% ludności, najczęściej jeńcy wojenni, przestępcy, dłużnicy lub dostawy z innych krajów. Dzieci niewolników są odbierane i wychowywane na Szaurów.
Wolni chłopi - ok. 70% ludności, rolnicy.
Rzemieślnicy - ok. 5% ludności, głównie mieszkańcy miast (ale też np. kowale), pracują w manufakturach, od chłopów różnią się jedynie przynależnością do cechów.
Kupcy - ok. 2% ludności, jako jedyni mogą opuszczać Szaur (nie licząc wypraw wojskowych).
Mnisi-żołnierze - ok. 1% ludności, stanowią trzon armii cesarskiej, rekrutują się z wszystkich warstw.
Urzędnicy - ok. 5% ludności, administrują Imperium z nadania cesarza, odpowiednik szlachty w innych krajach.
Bezkastowcy - ok. 7% ludności, najczęściej członkowie plemion, które nie przejęły szauryjskiego stylu życia, zbiegli niewolnicy itp.
Ustrój: Szaur jest monarchią absolutną, a cesarz otaczany jest boską czcią.
Stosunki międzynarodowe: Szaurowie wiedzą o istnieniu Dasunne, Torai i Hiberni, jednak nie o Aethé.
Na razie tyle.
EDIT: Kraj porzucony.
Cytat: kmitko w Październik 06, 2012, 08:08:30
Nie bardzo mam czas się tym zająć, można przejąć.
Wiesz, każdemu może brakować czasu, nawet mnie, zważając, że uczę się w liceum. :P
Proponuję zasadę konweldu: aby wszystko nie stanęło, można oddać w czyjeś ręce na jakiś czas, żeby się tym zajął.
Chyba, że rzeczywiście już nie widzisz całkowitego sensu tworzenia tego państwa i go z powrotem wyszarzamy/ktoś go przejmuje całkiem.
Cytat: spitygniew w Wrzesień 27, 2012, 14:12:51
A można go przejąć?
Poza tym nie napisałeś nic o historii.
Analogiczny mem do
Nie napisałeś nic o przymiotniku.? :P