Autor Wątek: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów  (Przeczytany 57156 razy)

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:12:07 »
Wedle danych wikipedyjnych, a przez to z tych możemy założyć, że na całej planecie żyje ~500.000.000 ludzi. Czytając dalej możemy przyjąć stosunki dla danych stopni rozwoju:
poziom 1: 5
poziom 2: 4
poziom 3: 3
poziom 4: 2
poziom 5: 1,5-2

Co wy na to?

Najludniejszy kraj świata wobec tego, takie miejscowe Chiny/Indie, jaką populację mógłby osiągnąć?
 

Offline Todsmer

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:12:14 »
Środek to słabo zaludnione tereny, myślę że bliższą realiom będzie liczba 200 mln mieszkańców.
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2016, 23:23:21 »
200 mln brzmi dobrze,
Jak dużą populację może mieć najbardziej ludne państwo?

No i co z tymi mapami w 4K?
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 16, 2016, 20:32:55 »
ΧΟΡΟΝ ΚΑΤΛΑ ΈΟΝ! ΦΟΡΟΝΟ ΑΓΙΑΝΕΟ ΟΝΎ, ΤΑ Ι ΚΟ ΥΝΕ Υ ΧΟΡΟ, ΜΟΝΥΜΑ Υ ΑΝΑΧΥΜΗ ΕΌΝΙΛ ΟΡΥ.
/ho'ron 'katɬa 'eon/! /'forono ajane'o o'nʉ ta i ko ʉ'ne i ho'ro monʉma i 'anahʉmej e'onil o'rʉ/
Słońce na niebie! Świat tak uważa, że to po zmierzchu czas na przemyślenia.

KLIMAT

Źródła grafik
[close]

Narodowa farba luminescencyjna


Świecące bełty


Kusze





 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 16, 2016, 21:08:51 »
Tangia nigdy nie ruszy na państwa na kontynencie! O ile nie zaatakują one same, ale kto by na tym skorzystał? No cóż.... prawdopodobnie Secht.
W całym regionie dominują trzy państwa, które posiadają znaczącą armię. Tangia, dysponująca supernowoczesną, przesadnie liczną i uzbrojoną po zęby flotą wypełnioną po burty kusznikami; Secht, który posiada małą, ale doskonale wyszkoloną armię wyposażoną wcale nie gorzej, choć może mniej popisowo; oraz Pinu, które cóż... ma armię, ale nie musi jej używać.

SECHT
Nazwa własna: Sechtonsera Mers
Tłumaczenie: Konfederacja Państw Sechtonu
Poziom rozwoju cywilizacyjnego: 4
Stolica: S'xaka
Symbole narodowe: Mur i armata na białym sztandarze
Ustrój polityczny: Związek trzech państw o wspólnym parlamencie decydującym o kursie polityki zagranicznej
Reprezentacja: Każdy serej, czyli urzędnik, minister
Języki oficjalne: sechton, yuka

Secht, lub Sechton (od nazwy języka), to państwo, w którym życie kręci się wokół dwóch grup ludzi: klientów i wrógów. Secht jest bramą pomiędzy światem zdominowanym przez Tangijczyków z obszaru zainteresowań Canisa, a państwami Todsmera i HP. Prawdopodobnie jedyne państwo, którego poważnie Tangia się boi - o ile Secht jest znacznie w tyle pod względem rozwoju cywilizacyjnego, o tyle militarnie stawia na defensywę i jest w tym znacznie lepszy. Konfederacja ta zna się na prochu i artylerii jak mało kto w tej części globu. Grube mury wokół jej miast wedle podań są nie do sforsowania, skarbce nie do zdobycia, armaty i moździerze są w stanie w jeden dzień zatopić nawet flotę tangijską, a jakby tego było mało, to wszędzie mają szpiegów i o wszystkim wiedzą...

Secht to miejscowa Szwajcaria z równie dużym naciskiem na neutralność i pieniądze, co na armię. Półwysep jest słabym miejscem do obrony, ale życie tego zespołu państw toczy się w silnie ufortyfikowanych miastach. Odbywają się tu często międzynarodowe obrady i ma miejsce handel. Słowo Sechtończyka jest warte jego życiu - ci ludzie potrafią kręcić, ale zawartej umowy nigdy nie złamią. Złodziejstwo jest karane nie obcięciem dłoni, a śmiercią. Najważniejszy jest biznes, biznes i jeszcze raz biznes - przy czym Sechton stara się sobie nie wchodzić za bardzo w drogę, natomiast daleko mu do szwajcarskiej neutralności jeśli chodzi o manipulowanie innymi państwami.

PINU
Nazwa własna: Pinu Serik
Tłumaczenie: Państwo Ludzi Pinu
Poziom rozwoju cywilizacyjnego: 3
Stolica: Komi
Symbole narodowe: Owoc kiri, dwukolorowa błękitno-zielona flaga
Ustrój polityczny: monarchia absolutna
Reprezentacja: ministrowie
Języki oficjalne: brak, używane są najczęściej pinu, pilu, mi'ami, tonema, ale też inne

Dumną dewizą Pinu jest "Wóda, dziwki i koks"! No, może nie oficjalnie... ale błagam, o tym wiedzą wszyscy!
Ten kraj jest dość duży, słynie z lasów wypełnionych po brzegi jadalnymi roślinami, grzybami i wszelką zwierzyną. Tu rolnictwo nie istnieje, co najwyżej ogrodnictwo, o głodzie tu też nigdy nie słyszano. Kraj słynie tak z luźnych obyczajów seksualnych, jak i ze zwyczajnej prostytucji (uwaga na choroby!). Substancje odurzające są prawem ludu. Pinu chętnie handluje tak z Tangią, jak i z Sechtem i innymi narodami. Wschodnia granica tego kraju w zasadzie nie istnieje, ludzie mieszkają tak daleko, jak chcą. Na Pinu składa się kilkadziesiąt do kilkuset narodowości o poziomach cywilizacyjnych od 1 do maksymalnie 3, dobrze rozwinięta jest medycyna (tak ludowa i fachowa). Ludzie chętnie czytają, na czym kasę zbija Tangia.

Krajem rządzi król lub królowa, którzy mają prawo robić z poddanymi co chcą, ale najczęściej mają ich kompletnie w nosie. Tak Tangia, jak i Secht mają prawo do zakładania swoich obozów, ponieważ oba kraje obiecały gwarantować Pinu niepodległość w zamian za dostawy głównie przypraw i żywności (no i, nie ukrywajmy, wspomnianych dziwek i koksu również, ale do tego żadne się nie przyzna). Trochę inaczej wygląda Komi - tam jest jakaś wyraźna cywilizacja. Narody Pinu nie zawsze są przyjazne, więc trzeba z nimi uważać. Monarcha pstryknie palcem i całe plemię znika z kart historii, ale to tylko jemu wolno, eksploratorom i handlowcom wolno co najwyżej być zatrutymi/torturowanymi/zjedzonymi żywcem. Armia Pinu jest - ale to banda dekadentów... jedynie w Komi stacjonuje jakieś porządne wojsko, które czasem jest wysyłane to do Sechtu, to do Tangii na różne misje wojenne w celu pobrania nauk.

 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 16, 2016, 21:10:40 »
Specjalnie walnę trójposta czteroposta: Todsmer, prześlijże te mapy 4K! Są naprawdę potrzebne.
 

Offline Todsmer

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:09:30 »
Prześlę  kiedy znajdę hosting obrazków, który nie przycina takich wielkich obrazów do mniejszych (wszystkie mapy, które wrzucałem, wrzucałem jako 4096 x 2048). Nawiasem mówiąc, minimalnie się te mapy różnią (moja od twojej), ciekawe dlaczego. Próbowałem kilka razy, za każdym razem ten sam efekt.
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:11:34 »
Wyślij mi na email (adres poślę w PW), załaduję na jezykotw przez ftp. Poziom morza/ustawienia mórz (te dwa parametry z mare), ustawienia rzek (riversFreq chyba) dałeś poprawne?
 

Offline Todsmer

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:16:06 »
Tak, wszystkie parametry identycznie. Może różnica polega po prostu na tym, że mamy różny sprzęt, może seed nieco inaczej działa? Albo bazuje na jakichś parametrach sprzętowych do wyliczania. Zerknij sobie na moją mapę (rzek na przykład) i porównaj ze swoją. Minimalnie się różnią, nie?
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:20:38 »
http://oi65.tinypic.com/27zi4pc.jpg
http://oi63.tinypic.com/2e0mph1.jpg
Rzeczywiście, są różnice, dla terenów ArturaJD nawet znaczne... ciekawe z czego to wynika. Różne ziarno powinno dać kompletnie inne wyniki.
 

Offline Todsmer

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:41:25 »
No fakt, nawet minimalna różnica powinna dawać duże zmiany w wynikach, jak w funkcjach haszujących.

Jaki masz sprzęt? Głównie chodzi mi o grafę, strzelam że te tekstury generowane są tam. Może inna wersja OpenGL?
Albo OS, jeśli chodzi CPU mało prawdopodobne żeby były różnice chyba.


EDIT: Niewykluczone, że na mocniejszym sprzęcie robi dokładniejsze obliczenia (albo więcej iteracji, nie wiem jak on to liczy wszystko). To chyba najprawdopodobniejszy powód.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2016, 23:44:28 wysłana przez Todsmer »
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 16, 2016, 23:51:32 »
Grafę? Radeon HD7770.
Procek AMD FX-8320E Eight-Core 3.20 GHz
RAM 16 GB DDR3

Mapki!
http://jezykotw.webd.pl/pliki/
 

Offline Todsmer

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 17, 2016, 00:00:02 »
Czyli te moje są jako obowiązujące, czy te Twoje?

No OK, czyli to Ty masz mocniejszy sprzęt :D
Ja mam zestaw od konkurencji :P
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 17, 2016, 00:08:28 »
Nie wiem, to trzeba by pytać HP/ArturaJD, to na ich ziemiach zmiany są duże. Całe wyspy się pojawiają i znikają.
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 898
  • Pochwalisze: 220 razy
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 17, 2016, 10:39:29 »
Może zostawmy jak jest.   Dużo roboty,  a świat trochę przymiera powoli w aktywności i nie wiem czy komuś by się chciało w to bawić.  Bo mi nie.  :p

Dziś wrzucę trochę od siebie.