ANTISEMITIA
CZYLI NOWY PROJEKT GRUPOWY HP
Hej! Trochę nudno tutaj ostatnio, czyż nie? Co myślicie o nowym projekcie grupowym, trochę luźniejszy, oraz o wartkim przebiegu? Zapraszam wszystkich! (z wyjątkiem osób LGBTQZ :*)
I. ZAŁOŻENIA
Około 300 roku przed naszą erą z powierzchni świata znikają wszystkie ludy semickie i pokrewne afroazjatyckie. Zaczęły na świecie pojawiać dziwne rzeczy - w tym też paranormalne. Jakie dokładnie - wybierzcie wy!
II. MECHANIKI
Każdy gracz wybiera prowincje - wskazanych na mapie. Kierujemy losem narodów zamieszkujących wybrane przez nas terytorium. Nie musimy skupiać się na językach. Staramy się stworzyć jak najbardziej ciekawą opowieść, a nie symulację historii alternatywnej. Skupiamy się przede wszystkim na opowiedzeniu losów poszczególnych jednostek, twórzmy paramitologiczne historie. Bawmy się!
Gra będzie podzielona na etapy historyczne. Proponuję następujące:
Rozdziały:
- I -300-0
- II 0-400
- III 400-700
- IV 700-1100
- V 1100-1450
- VI 1450-1600
- VII 1600-1750
- VIII 1750-1890
- IX 1890-1920
- X 1920-1950
- XI 1950 - 1990
- XII 1990 - 2020
- XIII WIELKA WOJNA
Dla uproszczenia budowania świata rozwój gospodarczy będzie wypadał tak jak u nas, także i jeżeli chodzi o regiony. Do około 400 roku będą możliwe interwencje sił nadprzyrodzonych, potem jakby zaczną znikać z pola widzenia. Miejsca będą też mieć mogły kataklizmy. Ważną mechaniką będzie zdobywanie i tracenie kontroli nad prowincjami przez graczy - będzie to miało miejsce poprzez losowanie. Oczywiście pewne obszary będą z czasem nie do ruszenia, aby nie psuć z góry zarzuconego konceptu. Nie wybrane przez nikogo prowincje będą symulowane przeze mnie, na podstawie danych historycznych.
Mapa prowincji do wyboru:
(https://cdn.discordapp.com/attachments/549366954759028737/665987981357875206/antysemityzm.png)
Mogą też istnieć inne, aprioryczne rasy i ludy. Razem na świecie może być tylko 7 ras. Co do krzyżowalności i innych własności ras decydować będzie twórca. Pamiętajmy, i to ogólna zasada - nie starajmy się stworzyć niczego zbyt silnego. Niech będzie ciekawie! Co do ciekawych zdolności - musimy je zbalansować tak, by możliwości innych ras/po prostu inne możliwości nie mogły stać się bezużyteczne.
(https://cdn.discordapp.com/attachments/549366954759028737/665992711559446539/unknown.png)
III. CO MOGĘ ZROBIĆ?
Na początku w świat mogą ingerować bogowie - więc wy możecie robić różne ciekawe rzeczy. Potem bogowie będą odchodzili w cień, a ich działania będą dużo bardziej subtelne. Tak samo będzie z tytułowym Antysemityzmem - zniknięciem ludów semickich z powierzchni świata. W przyszłości naukowcy będą starali się podważyć tak nienaukowy koncept, jak możliwość zniknięcia jakiejś rasy. Czysty nonsens, czyż nie? Możemy też stworzyć kataklizmy, dodawać własne narody (mogą być aprioryczne, byle nie dawać murzyńskie plemię w środku Skandynawii. Na początku gry możemy z lekka zedytować mapę świata za pomocą wspomnianych kataklizmów.
Bardzo ważny powinien być aspekt religijny oraz oddziaływanie na linii bóstwa - ludzie, w ten, lub inny sposób.
Co do kalendarza, rokiem 0 będzie data Antysemityzmu, globalnej katastrofy która przemieniła oblicze świata. Dlatego daty będziemy podawali w formacie 20 p.AS. (po Antysemityzmie).
To pierwsze pytanie - czy chcemy mieć połączenie Morza Czerwonego z Morzem Martwym?
Sonda! (https://sonda.hanzo.pl/sondy,278363,FRfU.html)
Zaczynamy!