Czym się dokładniej różni język alternacyjny od fleksyjnego?

Zaczęty przez Julia, Listopad 30, 2019, 22:42:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

Julia

Tak jak wyżej
Pewnie głupie pytanie, ale jestem nowa w temacie, nie umiem wyłapać różnicy xd
  •  

Henryk Pruthenia

Przykład polski i hebrajski:
Mamy rdzeń ucz-, i do niego dodajemy końcówki (fleksyjne), np ucz-yć, ucz-ę, ucz-ył, dlatego fleksja, bo końcówki fleksyjne, doklejane i o określonym znaczeniu.
W alternacyjnych dochodzi do wymiany wewnątrz rdzenia, np. żydowski rdzeń dla uczyć się to l-m-d. Jest to byt czysto abstrakcyjny, nie mamy nigdzie takiego słowa jak lmd. Ale jeżeli napełnimy ten rdzeń samogłoskami to mamy znaczenia, np. lilmod "uczyć się", lomed "uczy się".