Dobra, to teraz chcę się Was poradzić w kwestii klas rzeczownika. W moim conlangu zaprojektowałem ich 18. Nie ukrywam, że chciałbym tę ilość zredukować, ale bez zbytniej przesady. Zerknijcie, jak według Was to wygląda:
1) rzeczowniki oznaczające osoby rodzaju męskiego (mężczyzna, chłopiec), wykonawcy czynności będący mężczyznami
2) rzeczowniki oznaczające osoby rodzaju żeńskiego (kobieta, dziewczyna), wykonawczynie czynności będące kobietami
3) rzeczowniki oznaczające ludzi, nie dające się zakwalifikować jako męskie i żeńskie (dziecko, niemowlę), osoby, na których czynność jest wykonywana
4) zwierzęta, rośliny, obiekty ożywione (drzewo, pies, krowa)
5) narzędzia, obiekty, które mogą zmieniać położenie pod wpływem działań człowieka, części ciała, rzeczy niesamodzielne, będące częściami większych obiektów (młotek, topór, łuk, kamień, wątroba, ręka, koło rowerowe)
6) obiekty zajmujące przestrzeń, rozległe w czasie; obiekty, które nie mogą zmieniać położenia pod wpływem działań człowieka; (pole, rok, godzina, kraj)
7) miejsca wykonywania czynności (fabryka, szkoła, kuźnia)

czynności mające skutek po czasie, choroby (praca, czytanie, jazda, chodzenie)
9) czynności nie mające widocznego skutku, stany (sen, warczenie, bieganie)
10) substancje, obiekty o nieokreslonych kształtach, ciecze, pierwiastki chemiczne, rzeczowniki niepoliczalne, rzeczowniki oznaczajace grupy (woda, krew, ołów, gaz, powietrze)
11) rzeczowniki oznaczające wielość, liczność (drużyna, armia, oddział)
12) zjawiska przyrody (burza, sztorm, powódź, wiatr), zdarzenia mające jakiś skutek (kryzys, spadek, upadek)
13) pojęcia abstrakcyjne (demokracja, dzieciństwo)
14) zgrubienia
15) zdrobnienia
16) określenia pieszczotliwe
17) okreslenia pogardliwe
18) pozostałe rzeczowniki