Autor Wątek: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów  (Przeczytany 38247 razy)

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #345 dnia: Czerwiec 02, 2017, 16:35:39 »
Ciekaw też jestem, jakby wyglądała nazwa mojego kraju w waszych językach.
Ostatnio myślałem właśnie nad stworzeniem egzonimów i myślę, że gdzieś w najbliższym czasie nazwy waszych krajów, ludów i stolic, plus ewentualnie jakieś inne ważne nazwy w ajdyniriańskim pojawią się na forum.

Na razie jeszcze się za to należycie nie zabrałem, więc nie jest to w żadnym razie finalna wersja, ale w języku Imperium Nešši brzmieli by bardziej jak Nekshi lub Nakshi ([nakʃɪ], [nɛkʃɪ]). Taki powiedźmy spoiler na życzenie :)
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline ɈʝĴ

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #346 dnia: Czerwiec 02, 2017, 18:51:26 »
A tak po za tym, jest ktoś na forum, kto nie uczestniczył, a chciałby (na 100%) od kolejnego epizodu uczestniczyć w tym? Myślę, że możemy otworzyć już rekrutację.
Skoro rekrutacja otwarta to ja się zgłaszam.
 

Offline Борівой

  • Форумовъйь Гноітель Фраеровъ
  • Administrator
  • Wiadomości: 3 131
  • Thanked: 27 times
  • Konlangi: Szybski, truski, brocki
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #347 dnia: Czerwiec 02, 2017, 18:58:05 »
A tak po za tym, jest ktoś na forum, kto nie uczestniczył, a chciałby (na 100%) od kolejnego epizodu uczestniczyć w tym? Myślę, że możemy otworzyć już rekrutację.
Skoro rekrutacja otwarta to ja się zgłaszam.
Widzę tu duże pole do popisu dla egzonimow ;)
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #348 dnia: Czerwiec 02, 2017, 21:14:08 »
Prosiłbym jednak o danie odpowiedzi a propos spraw, które poruszyłem.

Cytuj
Ciekaw też jestem, jakby wyglądała nazwa mojego kraju w waszych językach.
Hm, zobaczy się.
 

Offline Canis

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #349 dnia: Czerwiec 03, 2017, 03:12:52 »
Moja wena w zakresie conlangerstwa i conworlderstwa jest kill, zwłaszcza, że wszedłem w roleplay via MMORPG jakiś rok temu, co mnie w 100% zaabsorbowało. Nie wycofuję się jednak z projektu.

Co się w ostatnim czasie zmieniło i co powinienem zrobić?
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #350 dnia: Czerwiec 03, 2017, 14:23:05 »
Cytuj
Co się w ostatnim czasie zmieniło i co powinienem zrobić?
Odpowiedzieć na moje pytania.
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #351 dnia: Czerwiec 03, 2017, 22:04:55 »
Cytuj
Co się w ostatnim czasie zmieniło i co powinienem zrobić?
Odpowiedzieć na moje pytania.
Czyli generalnie ustosunkować się do tego i kilku poprzednich wiadomości
Dobra, przejrzałem cały ten Epizod i 3 kwestie mi się nasunęły.

1. Sprawy odnośnie kalendarza. Jeżeli zgadzamy się na uniwersalny system, zaproponowany przez Todsmera, to niech ktoś to ładnie umieści na wiki, proszę.
Cytuj
Przyjmijmy rok zerowy 1000 lat kyońskich temu (jeśli mamy przyjąć dokładniejszą datę, to 23.12.2015, czyli pierwszym postem Canisa dotyczącym naszego konworldu). Każdy rok trwa 75 dni, a co piąty rok 76 dni. a co 150 lat rok ma 77 dni. (co raczej dokładnie określi rok mający długość 75.207 dni kyońskich)

2. Sprawy odnośnie możliwie szczegółowych pór roku na planecie. Może, ktoś kto ma o tym więcej pojęcia, stworzył by mapę przybliżonych średnich temperatur, albo nawet opadów? A jeżeli nie, to może ktoś nakreślić co i gdzie jest prawdopodobne?

3. Sprawy odnośnie map:
a) mamy mapę wysokościową
b) mamy mapę stref klimatycznych
c) mamy mapę ze zaznaczonymi równoleżnikami, można by dodać południki.
d) wcześniej zadecydowało, że odrzucamy mapy w  większej jakości z powodu zmian powierzchni (głównie na północy). W przypadku opisywania granic (i nie tylko), przydała by się jednak większa mapa, więc chciałbym poznać wasze stanowisko a propos tego.
Cytuj
To jak tam sprawy stoją z mapą?


EDIT: Po rozważeniu tych kwestii można by, za zgodą Canisa, otworzyć epizod drugi.

A dodatkowo wypowiedzieć się, jako fuhrer tego projektu, czy zgadzasz się na rozpoczęcie kolejnego epizodu i zamknięcie obecnego, po zamknięciu powyższych kwestii, a także czy zgadzasz się na rekrutacje nowych członków zgodnie z moim wcześniejszym pomysłem.

A tak po za tym, jest ktoś na forum, kto nie uczestniczył, a chciałby (na 100%) od kolejnego epizodu uczestniczyć w tym? Myślę, że możemy otworzyć już rekrutację.
Skoro rekrutacja otwarta to ja się zgłaszam.
Tutaj widzę, że jeden chętny już jest. I mam nadzieje, że nie ostatni. Witam na pokładzie, mam nadziej, że reszta ekipy nie ma nic przeciwko.
Zakładamy, że nie mają, bo słowa sprzeciwu nie było. Także musisz sobie teraz wybrać kawałek ziemi na której będziesz tworzyć, a tutaj masz 2 opcje:

Opcja 1:
Dogadujesz się ze mną, i mógłbyś stworzyć jakiś swój lud lub ludy, które zamieszkiwałyby tereny mojego Wielkiego Imperium Ajdyniriańskiego. Oddałbym ci jakąś moją prowincję i mógłbyś tchnąć w nią trochę życia, tylko musiałbyś dość uważnie przestudiować wątek o Ajdynirze, żeby wszystko się kupy trzymało.

Opcja 2:
Dogadujesz się z Pluurem, dowiadujesz się od niego jakie tereny odstępuje i wybierasz sobie z nich jakiś fragment. I tam tworzysz sobie w spokoju własne państwa i ludy 
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Caraig

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #352 dnia: Czerwiec 03, 2017, 22:57:34 »
No ja też będę pewnie chętny w niedalekiej przyszłości, ale pierwej chciałem dodać coś o lutrackim i tyż o moim conworldzie, zanim zabiorę się za co innego :P
 

Offline ɈʝĴ

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #353 dnia: Czerwiec 03, 2017, 23:45:52 »
A pomiędzy terenem Canisa i Pluura jest taka pusta przestrzeń. Może w niej bym się zagnieździł?
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #354 dnia: Czerwiec 04, 2017, 14:58:22 »
Zaznacz prowizorycznie na jakiejś mapie to Ci będę mógł udzielić zgody.
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #355 dnia: Czerwiec 04, 2017, 15:38:33 »
A pomiędzy terenem Canisa i Pluura jest taka pusta przestrzeń. Może w niej bym się zagnieździł?


Jeśli chodzi ci o tą przestrzeń między Canisem, Pluurem a mną, to są tam tereny znane przez Ajdyniriańczyków jako Éxan Nambhat, czyli Wielka Pustynia. Samemu na początku próbowałem się tam osiedlić, ale to bodaj najbardziej nieprzyjazne tereny na całej planecie. Tysiące kilometrów od jakichkolwiek znacznych źródeł wody, niezwykle ciężki klimat i ekstremalne zmiany temperatury podczas doby. Szczerze wątpie czy jakakolwiek cywilizacja mogłaby tam przetrwać, i jest to jedyny powód przez którego samemu nie zająłem tych ziem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 15:44:05 wysłana przez Borlach »
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Úlfurinn

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #356 dnia: Czerwiec 04, 2017, 15:40:20 »
Zgłaszam się do projektu.
 

Offline ɈʝĴ

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #357 dnia: Czerwiec 04, 2017, 15:55:08 »
Bardziej chodziło mi o tereny przy morzu za górami.
 

Offline ɈʝĴ

Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #358 dnia: Czerwiec 04, 2017, 16:33:39 »
Ten niebieski obszar
 

Offline Pluur

  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 974
Odp: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #359 dnia: Czerwiec 04, 2017, 17:24:54 »
Przedstawiam tereny do których pretenduję, to na północ ode mnie też jest wolne jak coś