Kyon, Epizod 1: Świt Narodów

Zaczęty przez Canis, Styczeń 09, 2016, 12:54:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pluur

CytatMyślę, że moglibyśmy zrobić to od razu, a dane na wiki po prostu sukcesywnie uaktualniać
Jako, że jak i ja jesteś na bieżąco, to czy mamy coś do umieszczenia na wiki na tą chwilę?

CytatHmmm, widzę, że zostałem wybrany na nowe stanowisko. Przyjmuję je i na szczęście mam możliwość i czas, aby móc wziąć udział i rozwinąć ten projekt.
Niech Bogi Ci to w dzieciach wynagrodzą!

CytatChciałbym też niedługo zaprezentować parę pomysłów (zaczerpniętych z forów z historiami alternatywnymi, kto widział i wie o co chodzi, temu się oczy powinny zaświecić :D), które mogą bardzo ożywić i urealnić nasz projekt, ale to jutro w niedzielę wieczorem. Będzie tam też parę podstawowych zasad, które pozwolą nam swobodnie pracować, i powinny nie dopuścić do (większości) możliwych konfliktów.
To ja zaproponuję, byś otworzył Epizod 2 (nazwy podawałem, możesz dać inną) i tam to ładnie wyłożyć - zadania na epizod drugi (na pierwszy było tworzenie mitologii, religii i podstaw państw).

CytatCo do nowego epizodu, to chciałbym zrobić małe podsumowanie tego co jest już zrobione, co należy jeszcze zrobić w ramach tego epizodu, co jest robione, plan działań (czyli jak wykorzystać to co mamy na wikiKyonie i jak poukładać to wszystko, by się nie mieszało) i otworzyć nowy epizod.
No nie doczytałem, więc ok Namiestniku! Prowadź na Wilno!

  •  

Canis

Każda wersja Space Engine ma inne ziarno, więc na innej wersji Kyonu nie znajdziecie. Zobaczę czy może będzie się dało wrzucić to co ja mam gdzieś na serwer...
  •  

Borlach

CytatJako, że jak i ja jesteś na bieżąco, to czy mamy coś do umieszczenia na wiki na tą chwilę?
Ogólnie myślę, że powinniśmy uzupełnić działy o faunie i florze na na głównej stronie, i to o nieco dokładniejsze opisy, bo zarówno w Tangii, Peństwie Olsów jak i Ajdynirze występują egzotyczne gatunki zwierząt o których zdążyliśmy wspomnieć, a na wiki o tym cichosza. Spis państw i ludów wydaje się być względnie aktualny, w przeciwieństwie do tych nieszczęsnych map. Tak samo mapa i lista ludów i języków wymaga uzupełnienia.

Co z tym szablonem o językach Kyonu? Bo na na stronie o Kyonie nigdzie go nie ma.
Osobiście brakuje mi też informacji o Snopie Ognia i o widoczności księżyców, ale to pytania do ludzi z dostępem do Silnika.

No i ja muszę zabrać się za stronę na temat Imperium

CytatChciałbym też niedługo zaprezentować parę pomysłów (zaczerpniętych z forów z historiami alternatywnymi, kto widział i wie o co chodzi, temu się oczy powinny zaświecić :D), które mogą bardzo ożywić i urealnić nasz projekt, ale to jutro w niedzielę wieczorem. Będzie tam też parę podstawowych zasad, które pozwolą nam swobodnie pracować, i powinny nie dopuścić do (większości) możliwych konfliktów.
Aż mnie to zaciekawiło XD
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Pluur

CytatOgólnie myślę, że powinniśmy uzupełnić działy o faunie i florze na na głównej stronie, i to o nieco dokładniejsze opisy, bo zarówno w Tangii, Peństwie Olsów jak i Ajdynirze występują egzotyczne gatunki zwierząt o których zdążyliśmy wspomnieć, a na wiki o tym cichosza.
W artykule o moim państwie są wspomniane źwierzątka. Nawet z obrazkami.

  •  

Borlach

#424
Ok, skoro wieczorem Naczelnik ma ogłosić plan inwazji na Litwę otwarcia kolejnego epizodu, w ramach przedsmaku i ciszy przed burzą macie to egzonimy w ajdyniriańskim. Nie ma tu wszystkich państw, a jedynie te z którymi Imperium się zetknęło lub chociaż słyszało pogłoski i kupieckie opowieści. Niektóre nazwy wywiedzione są bezpośrednio z języków danych ludów, inne pośrednio (zwłaszcza nazwy cywilizacji Zachodu wywiedzione są z odpowiedników w Qin).

Kavelia: Ḱāvella,
Kavel: Ḱāvelôsh (n),
język kavelski: cabhar ḱāvellani; Ḱāvelôhirya

Rikkadan: Riḱadhān,
Patriarchat Rikkadanu: Quissahwar Riḱadhānaz,
Rikkadańczyk: Riḱadhôsh (n),
język rikkadański: cabhar riḱadhani, Riḱadhôhirya,
Ħa'raq: Khar̄aqas

Unagurowie: Unargôshaya (n)
Unagur: Unargôsh (n)

Kraj Olsów: Oŝir
Królestwo Olseskie: Rujvan Oŝirani
Ols: Oŝenôsh (n)
język oleski: cabhar oŝirani; Oŝenôhirya
Kozon: Koŝān

Siedmiomieście i Wuzang
Ogół ziem Qin (Siedmiomieście + Wuzang), Kraina Qin: Chanaghir (etymologicznie pochodzi od Chan Lang)
Siedmiomieście: Swāhiribān (po ajdyniriańsku dosłownie "siedmiogród", "siedem miast")
Wuzang: Wécan
Qin: Ćinôsh (n)
Nomadowie Qin: Ćinanęri Chaefranaya (n)
język Qin: cabhar ćinani
Zhanzhou: Chāchoan

Państwo Trugskie: Trūgir
Trug: Tūrgan (n)
język trugski: cabhar tūrgani, Trôhirya

Drugie Cesarstwo Poitów: Lāwaso Khshāyarvan Fédhani
Poit: Fédhôsh (n)
język poicki: cabhar fédhani, Fédhôhirya

Muria: Maerzir
Mur: Maerzôsh (n)
język murski: cabhar maerzirani, Maerzôhirya
Hirra: Hīr̄a

Secht: Sīkhadnir
Sechtończyk: Sīkhad (n)
język sechtoński: cabhar sīkhani
S'xaka: Sareqa

Państwo Neszszów: Nekshir
Królestwo Słońca: Rujvan Xaraz (pod taką nazwą Państwo Neszszów pojawia się na niektórych mapach)
Nešši - Nekshi (n)
język neszszyjski: cabhar nekshini, Nekshôhirya
Melekē: Mellages

Tangia - Tanaghaw
Tangijczyk: Tanag (n)
język tangijski (Język ayu): cabhar tanaghawani, tanagwôhirya
Naratai: Naratay

Oznaczenie (n) oznacza rzeczownik ożywiony w formie neutralnej. Todsmer - jakie nazwy noszą stolice Państwa Trugskiego i Drugiego Cesarstwa Poitów? 
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Pluur

  •  

Τόλας

Przepraszam, nie chcę wam się wpierniczać w projekt i za bardzo nie jestem z nim zaznajomiony, ale jeśli między gwiazdą a planetą znajdują się jeszcze cztery planety, w dodatku dwa gazowe giganty ze swoimi satelitami, to podczas koniukcji będą miały miejsce jebutnie wysokie pływy. No i jeszcze ten olbrzymi księżyc. I odległość od gwiazdy macierzystej. Właściwie cykliczny armagedon. Rzecz nie do zignorowania w mitologiach i życiu codziennym, moim skromnym zdaniem.
  •  

Borlach

Czym by się te pływy mogły objawiać? Wybuchy wulkanów, trzęsienia ziemi, jeszcze coś?
W każdym razie otwiera nam to bardzo ciekawy wątek w mitologiach XD
Oto ja, Adwokat Diabłów
  •  

Pluur

  •