Ahari (projekt)

Z Conlanger
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

        Ahari - stricte aprioryczny conworld projektowany przez Canisa w ramach Poslkiego Forum Językotwórców, a w szczególności w ramach niniejszej Wiki. Na dzień 6 kwietnia 2020 istnieje jako projekt w najwcześniejszej fazie rozwoju, bez wiążących ustaleń. Jest kontynuacją szeregu bardzo udanych założeń innych projektów, takich jak Akasayon, Mavi (Draaksvuurt), Nirane (Aoma) czy szczególnie Tangia (Kyon), co pozwoliło prowadzącemu projekt krytycznie podejść do pracy nad poprzednim projektem, przenosząc udane koncepcje i eliminując błędy. Wśród zachowanych założeń jest silne wykorzystanie programu Space Engine, zainteresowanie wpływem odrębnego nocnego nieba na kreację kultury (mitologii, religii, języka, itd.), aprioryczność, antropocentryzm czy fauna i flora całego kenozoiku. Zrewidowane koncepcje zakładają mniejszą skalę a większą aktywność, scentralizowany model zarządzania projektem, przewaga koncentracji uwagi na projektowanie fikcyjnego świata nad projektowaniem języków sztucznych, wykorzystywanie modeli tabelarycznych czy matematycznych do symulacji czasu, gospodarki czy demografii, choćby akceptując margines błędu, filozofia odejścia "na krok, ale ważny krok" od realizmu wprowadzając elementy kompletnie fikcyjne, oraz bezwzględny porządek w artykułach na Wiki. Jednocześnie, jest to projekt nieco inny niż Kyon, mniej ambitny, w innych czasach, o nieco innych założeniach.

Informacje projektowe

Uczestników projektu nazywa się "graczami".

Założenia

# Temat Założenie Ahari
Opis
Założenie Kyon
Opis
1 Wykorzystanie Space Engine
2 Wersja Space Engine 0.9.9.0 beta Steam 0.9.7.3 beta
3 Medium kanoniczne PFJ Wiki de facto PFJ Forum
4 Skala 2-3 graczy Do 12 graczy
5 Symulacje matematyczne Kluczowe Brak, z wyj.
Tangii
6 Model zarządzania
projektem
Scentralizowany,
hierarchiczny
Zdecentralizowany,
demokratyczny
7 Antropocentryzm
8 Pełen realizm
9 Aprioryczność
10 Rozkład uwagi 95% conworlding
5% conlanging
50%-65% conworlding
50%-35% conlanging
11 Pochodzenie życia panspermia panspermia
12 Maksymalny poziom
rozwoju
Ziemia rok 1914 Ziemia rok 1550
13 Przeciętny poziom
rozwoju
Ziemia rok 1880 Ziemia rok 900
14 Warstwowość Wielowarstwowy
przestrzeń i czas
Jednowarstwowy,
z centralnym rokiem,
tzw. wspólnym
z wyj. Tangii
15 Planeta bazowa Space Engine 0.9.9.0
RS 3364-3449-7-890699-1415 3.1
Space Engine 0.9.7.3
RS 8414-5-7-615-188-1 5

Porównanie Ahari do Kyonu

Gracze

Jedynym graczem jest Canis.

Kalendarium

  • 5.04.2020: otwarcie projektu.