Terra Plana
Terra Plana, łac. Płaska Ziemia - projekt świata grupowego autorstwa H. Pruthenii. Jest to wersja wczesna, że względu na niechęć autora wobec tworzenia konkurencji Kyonowi, a także zamiar rozwoju wewnętrznej astronomii, map, zrębów historii.
Od reszty tego typu wcześniejszych projektów Terra Plana ma odróżniać się:
- elementami RPG - ważne będą losy pojedynczych bohaterów, którzy będą miały wielki wpływ na losy poszczególnych krajów;
- powolnym rozszerzaniem obszaru rozgrywki - początkowo będzie dostępny tylko europoidalny obszar, a dopiero z czasem dojdzie do ekspansji tutejszych narodów na resztę świata i interakcjami z nimi;
- obecnością innych ras i magii;
- obecnością fantastycznych stworzeń;
- fatalizmem - to jest nieuchronnością niektórych zdarzeń, przy czym część będzie wewnątrz świata znana z przepowiedni;
- świat posiada formę dysku;
- możliwe są światowe kataklizmy, w wyniku których może dojść do zmian granic lądów.
Astronomia
Świat przyjmuje formę płaskiego dysku. Nad nim wnosi się kopuła z sklepieniem niebieskim, na którym znajdują się gwiazdy i planety. Księżyc i Słońce są małe i znajdują się na zewnątrz kopuły.
Historia
Historia na razie nie jest dobrze rozwinięta. Jedyne, co jest pewne, to to, że przed potopem z Atlantydy przybyli Pralechici i zdjęli mały z drzew - w ten sposób powstali ludzie.
Rasy
Na dziś występują tylko dwie rasy:
- ludzie;
- elfy.