Przejdź do zawartości

Użytkownik:Canis/Pomysły na powstanie kolei w Kyonie

Z Conlanger
Wersja z dnia 09:54, 15 sie 2025 autorstwa Canis (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Koleje Kyonu}} Oto główne pomysły na powstanie silnika (parowego, spalinowej) i kolei na Kyonie. Istnieją 3 główne propozycje: * '''Wariant zachodni''': kolej powstała w 9750 EK w Państwie Neszów. * '''Wariant wschodni''': kolej powstała w 9750 EK gdzieś na terenie Ajdyniru. * '''Wariant południowy''': kolej powstała w 9750 EK w zjednoczonej Olsenii-Nuarii. Każdy ma wady i zalety. =Wari…")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
EKoleje i linie kolejowe Kyonu
Linie kolejowe Kyonu · Transkontynentalna okołorównikowa magistrala kolejowa
Surandralska: północna 9823 EK & Szlaku Gór 9880 EK · Truska: transkontynentalna 9868 EK · Kaoryjskie: pierwsza 9833 EK & Falanglera 11000 EK

Oto główne pomysły na powstanie silnika (parowego, spalinowej) i kolei na Kyonie. Istnieją 3 główne propozycje:

Każdy ma wady i zalety.

Wariant zachodni: Państwo Neszów

Opis: silnik spalinowy i kolej zostały wynalezione w Państwie Neszów w 9750 EK. Eksperymentowało z nią potem u siebie Państwo Nowotruskie, ale błyskawicznie podchwycił i rozwinął pomysł Secht w 9790 EK. Potem kolej pojawiła się na Kaori (Tangia) w 9830-tych i poważnie w Trugii w 9860-tych. Stamtąd poprzez Szlak Wody (via wyspa Aroman) pomysł trafił do Kyonu wschodniego, wpierw do neo-Ajdyniru.

  1. Zalety:
    1. Merytorycznie: Kompatybilny z już istniejącymi artykułami
    2. Projektowo: przyszłość obchodzi graczy Kyonu zachodniego bardziej niż Wschodu, i nie polegamy na opisach przyszłości od np. Borlacha
  2. Wady:
    1. Merytorycznie:
      1. Skąd wtedy kolej w Surandralu w 9800 EK?
      2. Neszowie mogą mieć bariery kulturowe przeciwko takim wynalazkom
    2. Projektowo:
      1. Henryk Pruthenia:
        nie obchodzi go już za bardzo Kyon
      2. nie bierze udziału w rozszerzeniu Ancient Flora, więc wg niego silnik spalinowy nie powstał nigdy

Wariant wschodni: neo-Ajdynir bądź Muria

Wariant południowy: zjednoczona Olsenia-Nuaria