Autor Wątek: Kyon, Epizod 1: Świt Narodów  (Przeczytany 40854 razy)

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 25, 2016, 02:29:25 »
Dzięki, Todsmer. Teraz każdy z nas ma pewne podstawowe państwa i języki pod swoją kontrolą. Teraz, pozostały dwie rzeczy, zanim będzie można wyjść z mocno kontrolowanego etapu do bardziej swobodnego tworzenia.
  • Potrzebujemy mapy globalnej z podziałem politycznym uwzględniającej zasięg państw. Najlepiej takiej, jakie wykorzystujemy na Wiki. Jak ta.
  • Chciałbym, by każdy opisał swoją mitologię (ogólnie, można nawet tylko dwa akapity na państwo), zapisał ją w pliku tekstowym, dodał do archiwum zip/rar/innego, archiwum zablokował hasło. Zablokowany plik ładujemy na forum. Gdy dam sygnał, zaczniemy ujawniać hasła. Cel tego jest taki, aby nikt nie inspirował się mitologiami innych uczestników. Jeżeli będą podobne, niech będzie to dzieło przypadku.
Ogarnięcie projektu na Wiki to zadanie dla mnie, ale będę potrzebował pomocy. To się jednak nie spieszy. Najważniejsze są teraz dwa punkty powyżej.

Odnośnie regionu Todsmera - ten interesuje mnie osobiście najbardziej spośród terenów poza moją kontrolą...
Nie mogę ogarnąć, o co chodzi z proporcjami na tej mapie. Rzeki szerokie na dziesiątki kilometrów, jeziora jak morza. Mam też problem ze znalezieniem niektórych miejsc na mapie, ale z drugiej strony od początku ustaliliśmy, że rzeki wg symulatora ignorujemy, więc spokojnie i nowe jeziora mogą się pojawić. Ale ich rozmiar, Todsmer, jest wysoce przesadzony moim zdaniem.

Bardzo mi się podoba za to dość szczegółowa mapka zasięgu języków. Nazwy regionów też mnie cieszą, choć znowu mam wrażenie, że bagatelizujesz rozmiary tego, co ponazywałeś. Spójrz na tę mapę i na moją wyspę, ktoś wcześniej oszacował, że ma około 1200 kilometrów szerokości. To twój teren i ty nim zarządzasz, ale zastanów się proszę nad skalą. Wysoce ucieszyły mnie wzmianki o Sechcie, dobrze się zgramy. Zamieszczę wkrótce więcej informacji o tym państwie. Przeraża mnie tylko to, że język sechtoński, w odróżnieniu do ayu i pinu, wcale a wcale do łatwych nie należy. Będę musiał się nad nim napracować. W sprawie egzonimów, jak coś, to słowo "Sechton" wymawiane jest [sɨħ'ton]. To [ɨ] wynika z silnej redukcji [ɛ]. Przyda mi się wymowa tych miejsc, więc jak będziesz już opisywał języki, będę wdzięczny za garść nazw własnych z wymową!
Tak czy owak, dobra robota. Fajnie to wygląda.
 

Offline ArturJD

  • Piewca tabel
  • Wiadomości: 434
  • Baroque
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 25, 2016, 03:53:48 »
Czy można to uczynić dopiero po sesji? Czy też powinienem oddać resztkę swojego życia celom conworldingu? :<
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 25, 2016, 12:18:26 »
Czy można to uczynić dopiero po sesji? Czy też powinienem oddać resztkę swojego życia celom conworldingu? :<
Ach, fakt, zapomniałem, że teraz jest czas sesji... no to jakoś do 8 lutego działamy bez spiny.

Ale nazwa jest ważna. Wobec braku jakiegoś zdecydowanego oporu, wybieramy Kyon na nazwę conworldu na okres próbny, jeżeli po paru miesiącach zaczniecie tym rzygać, to pomyślimy nad zmianą.
 

Offline Obcy

  • Loov þän Semien onn þän Horden!
  • Uciekinier
  • Wiadomości: 1 812
  • Thanked: 29 times
  • Vourfäirer ƨ̆ermaneslands
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 25, 2016, 14:08:34 »
Czy można to uczynić dopiero po sesji? Czy też powinienem oddać resztkę swojego życia celom conworldingu? :<
Ach, fakt, zapomniałem, że teraz jest czas sesji... no to jakoś do 8 lutego działamy bez spiny.

Ale nazwa jest ważna. Wobec braku jakiegoś zdecydowanego oporu, wybieramy Kyon na nazwę conworldu na okres próbny, jeżeli po paru miesiącach zaczniecie tym rzygać, to pomyślimy nad zmianą.

Łiiiiiiiiiiiiiii, skoro to Canis przewodniczy pracom, to i nazwa Kyon się należy :D
 

Offline Pluur

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 25, 2016, 21:59:38 »
Cytuj
Potrzebujemy mapy globalnej z podziałem politycznym uwzględniającej zasięg państw. Najlepiej takiej, jakie wykorzystujemy na Wiki. Jak ta.
Ja już mam częściowo zrobioną, potrzebuję tylko dokładne OBECNE granice państwa/państw Henryka, Todsmera i Artura JD - najlepiej na mapach.

Cytuj
Łiiiiiiiiiiiiiii, skoro to Canis przewodniczy pracom, to i nazwa Kyon się należy :D
Tsa
 

Offline ArturJD

  • Piewca tabel
  • Wiadomości: 434
  • Baroque
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 25, 2016, 23:09:27 »
Jest szansa, że się w weekend wyrobię, ale nikła. Ale wszystko będzie :) mam pytanie, czy da się wygenerować z SE grafikę tylko wybranego rejonu w wysokiej rozdzielczości? Te tereny są dosyć duże, alee już przy chęci dokładniejszego ustalenia szczegółów natrafia się na problem pikselozy.
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 25, 2016, 23:21:00 »
Mam pytanie, czy da się wygenerować z SE grafikę tylko wybranego rejonu w wysokiej rozdzielczości? Te tereny są dosyć duże, alee już przy chęci dokładniejszego ustalenia szczegółów natrafia się na problem pikselozy.
Niestety, nie mamy takiej możliwości. Ja radzę sobie na razie w taki sposób, że robię zdjęcie satelitarne i działam na tym.
 

Offline Борівой

  • Форумовъйь Гноітель Фраеровъ
  • Administrator
  • Wiadomości: 3 153
  • Thanked: 35 times
  • Konlangi: Szybski, truski, brocki
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 26, 2016, 20:45:31 »
Odnośnie regionu Todsmera - ten interesuje mnie osobiście najbardziej spośród terenów poza moją kontrolą...
Nie mogę ogarnąć, o co chodzi z proporcjami na tej mapie. Rzeki szerokie na dziesiątki kilometrów, jeziora jak morza.
Rzeki są przeskalowane, żeby nie były tylko liniami na mapie, a miały większą grubość w miejscach, gdzie są szersze, i vice versa.

Jeziora są ogromne, wiem o tym :) To na pustyni to coś jak Morze Kaspijskie.

Cytuj
Nazwy regionów też mnie cieszą, choć znowu mam wrażenie, że bagatelizujesz rozmiary tego, co ponazywałeś. Spójrz na tę mapę i na moją wyspę, ktoś wcześniej oszacował, że ma około 1200 kilometrów szerokości. To twój teren i ty nim zarządzasz, ale zastanów się proszę nad skalą.
Zdaję sobie sprawę z rozmiarów, to są regiony typu Syberia, Sahara, północnoamerykańskie Wielkie Równiny, Nizina Chińska, itd :)

Cytuj
W sprawie egzonimów, jak coś, to słowo "Sechton" wymawiane jest [sɨħ'ton]. To [ɨ] wynika z silnej redukcji [ɛ].
W trugilskim zmiana [xj]
  • > [k], [χˤ] > [g] jest regularna, zakładałem wymowę ch jako
  • , i później, w ramach regularnych procesów fonetycznych, przejście w k. Chyba, żeby zinterpretowali [ħ] jako [χˤ] (o ile również historycznie było to tak wymawiane…), wtedy nazwa mogłaby nawet brzmieć Sèd :)

    Mogę założyć, że pierwotnie e było wymawiane [e] bądź [ɛ]? Czy może też historia języka będzie inna?

    Cytuj
    Przyda mi się wymowa tych miejsc, więc jak będziesz już opisywał języki, będę wdzięczny za garść nazw własnych z wymową!
    OK. Zatem przygotuj się na tony i chińskie znaczki ;)
 

Offline Pluur

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 26, 2016, 23:41:49 »

Co wy na to? Czekam na pozostałych graczy, by umieścili, albo dookreślili granice państwa/państw (ślijcie prywatne wiadomości, by nie robić tu burdlu)
EDIT: Kolejne moje państwa wkrótce opiszę, co do terenów różowych zapraszam Szpiritusa bym doustalił owych Górali
Białym kolorem oznaczyłem tereny wysokogórskie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2016, 00:56:36 wysłana przez Todsmer »
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 26, 2016, 23:47:07 »
Najs! Pięknie.
Zaznacz tylko proszę te dwie wyspy na zachód od Tangii jako należące do niej, to są tangijskie kolonie.
 

Offline Pluur

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #160 dnia: Styczeń 27, 2016, 00:20:58 »
tak?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2016, 00:56:21 wysłana przez Todsmer »
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #161 dnia: Styczeń 27, 2016, 00:33:13 »
Bardzo ładnie, dziękuję panu.
 

Offline Борівой

  • Форумовъйь Гноітель Фраеровъ
  • Administrator
  • Wiadomości: 3 153
  • Thanked: 35 times
  • Konlangi: Szybski, truski, brocki
Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #162 dnia: Styczeń 27, 2016, 01:01:06 »
BTW, dopiero teraz zauważyłem.

Spirytus, zajebałeś mi wyspę :P Ta na północy jest moja, nie oddawałem Ci jej :D
 

Offline Pluur

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #163 dnia: Styczeń 27, 2016, 11:26:59 »
Chodzi o tą z górami?  8-)
 

Offline Canis

Odp: NACCHPPSWTiAJD, Epizod 1: Świt Narodów
« Odpowiedź #164 dnia: Styczeń 27, 2016, 13:29:57 »
Czy wyczuwam zapach wojny?