Autor Wątek: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!  (Przeczytany 29275 razy)

Offline Pluur

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #585 dnia: Listopad 16, 2017, 19:31:09 »
?
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #586 dnia: Listopad 16, 2017, 20:44:03 »
Gdzie jest Wyspa Północna :P

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #587 dnia: Listopad 16, 2017, 20:44:19 »
Borlach, jak coś, to mogę jakieś języki potworzyć jeszcze na terenie Imperium - ostatnio nie mam dokąd tworzyć, O Waraskim oczywiście nie zapomniałem, mam nawet jakieś tam pomysły, ale ostatnio biorę się za neszyjski (muszę słowa powrzucać, a mam parę kartek jeszcze, ogarnąć pismo do końca, samouczek, w ogóle - dużo roboty) i historię Państwa Neszyjskiego. I jest jeszcze Północ...
Pewnie, jak masz ochotę, to bardzo chętnie!

Mógłbyś na przykład zrobić język kawelski. Jak mówiłem miał być inspirowany rodziną kartwelską, tak więc ergatyw i te sprawy. No i niektórzy ajdyniriańscy uczeni będą postulować dalekie pokrewieństwo kawelskiego z zaedraskim, coś jak teoretyczne pokrewieństwo qin z poickim.
Samemu chciałem zrobić ten język ale nie mam na to czasu alni weny :/

Inną opcją byłby język/języki Czeharów, które miałyby czeczeńsko-podobne.

Mógłbyś też ewentualnie zrobić jeszcze jeden starożytny język, na którego jeszcze nie mam nazwy. Koncepcja jest taka że na terenie obecnego Ajdyniru istniałaby jeszcze jedna pradawna cywilizacja oprócz Zaedrahów, która była od nich znacznie młodsza ale w przeciwieństwie do nich przetrwała wybuch Ferhanu 2300 lat ziemskich temu. Dzięki temu mimo że wymarły, jest w pełni poświadczony w piśmie (piśmie klinowym dokładniej). Coś ala Sumerowie. I do tradycji owego ludy mają sie odwoływać zarówno Warachowie jak i Kejreńczycy, twierdząc że są spadkobiercami i kontynuatorami ich cywilizacji. Coś jak Akad, Babilon czy Asyria były kontynuatorkami cywilizacji Sumeru.
I sam język też wyobrażam sobie dość sumeryjsko.
Cytuj
To jest?
Cytuj
?
Myślę, że chodziło o to co to jest ta Wyspa Północna

Edit: Szlag, wyprzedził mnie :P
EDIT2 : Nie Kawelowie, a Kejreńczycy. Pomyłka.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2017, 20:54:47 wysłana przez Borlach »
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #588 dnia: Listopad 16, 2017, 20:48:33 »
Hmmm, ciekawe, może pomyślę:)
Jak coś, dam znać.
Postaram się coś potworzyć na zajęciach (PS: Odpowiesz na mój post w pytaniach o języki rozmaite o perskiej wymowie? :P).

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #589 dnia: Listopad 16, 2017, 21:46:39 »
Cytuj
(PS: Odpowiesz na mój post w pytaniach o języki rozmaite o perskiej wymowie? :P)
Nawet nie zauważyłem wcześniej tamtego posta :P
Zrobione
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Pluur

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #590 dnia: Listopad 16, 2017, 22:05:56 »
Gdzie jest Wyspa Północna :P
Felża, na północ od Wyspy Południowej XD
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #591 dnia: Listopad 16, 2017, 22:08:28 »
Hmmm, postaram się wziąć za ten czeczeńsko podobny :) Mam już nawet jakiś zamysł.

A co do Wyspy Północnej, to jakie klimaty byś chciał? Ew. może zrobię coś na wolnę rękę po prostu (oj, chciałbym, bo dawno nic nie robiłem ot tak!). Uprzedzam, ja mogę zrobić język i jakieś zrąbki kultury, ale nic więcej - sama Północ jest tak wielka, nie mówiąc jeszcze o Dewii, i całym projekcie jako takim :)

Offline Pluur

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #592 dnia: Listopad 16, 2017, 22:32:06 »
Hmmm, postaram się wziąć za ten czeczeńsko podobny :) Mam już nawet jakiś zamysł.

A co do Wyspy Północnej, to jakie klimaty byś chciał? Ew. może zrobię coś na wolnę rękę po prostu (oj, chciałbym, bo dawno nic nie robiłem ot tak!). Uprzedzam, ja mogę zrobić język i jakieś zrąbki kultury, ale nic więcej - sama Północ jest tak wielka, nie mówiąc jeszcze o Dewii, i całym projekcie jako takim :)
Dyć mi o wyspę przy Olsenii chodziło (taką w kształcie litery C). Ale wolna ręka, jakiś izolat
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #593 dnia: Listopad 16, 2017, 22:39:05 »
To machnę izolat :)

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #594 dnia: Listopad 17, 2017, 21:43:51 »
Czeharowie doczekają się szybko swojego języka :)

Offline Artaxes

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #595 dnia: Listopad 18, 2017, 16:43:40 »
Zróbcie język Âng Qo'or albo ja go zrobię.  :-)

Swoją drogą podoba mi się koncept tego języka ze względu na ciekawą fonologię.
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #596 dnia: Listopad 19, 2017, 01:17:49 »
Cytuj
Zróbcie język Âng Qo'or albo ja go zrobię.  :-)

Swoją drogą podoba mi się koncept tego języka ze względu na ciekawą fonologię.
Heh, dzięki! A jak chcesz stworzyć język naszych Dżihado-Tybeto-Azteko-Krzyżaków to proszę bardzo, czyń honory xD

Jakbyś chciał to mógłbyś też zrobić resztę tej rodziny językowej, która ma wyglądać w zamierzeniu mniej więcej tak:   
*język starosurandralski  (†)
**surandralski klasyczny (wymarły, ale używany jako święty język religii. Nazwa Surandralu, Vvatsô Ga Sho'ongkh [ⱱætsʰø: gæ ʂoʔoŋkʰ], ma się wywodzić właśnie z klasycznego surandralskiego. Nie wymyśliłem jeszcze co oznacza).
***kilka bliskich sobie dialektów które wykształciły się z surandralskiego klasycznego, z czego jeden z nich dał początek językowi Âng Qo'or. Inne wciąż są używane w Surandralu i pewnie też przerodziły się w kilka blisko spokrewnionych języków.

Âng Qo'or też jeszcze nie ma wymyślonego znaczenia.
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Borlach

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #597 dnia: Listopad 19, 2017, 01:24:38 »
Swoją drogą - chciałem nanieść wszystkie nowe państwa w Ajrynirianie na tą mapę Morza Słonego co ją Todsmer zrobił, i na jej potem zrobić mapę etniczno-językową i może nawet fizyczną Ajdyniriany, ale zauważyłem że są zaburzone proporcje.

Nie jestem w stanie poprawnie poprowadzić linii Gór Żelaznych, różnią się kształtem w porównaniu z mapami z wikii a nie jestem w stanie ich poprawnie rozrysować, bo wchodzę wtedy nimi na ziemie Caraiga. Tak samo granice Mokucji są jakoś strasznie niewymiarowe w stosunku do mapy państw na wiki - tam zachodnia granica Mokucji kończy się mniej więcej na takiej samej wysokości co granica Ajdyniru, na tej mapie zaś granica Ajdyniru kończy się na połowie wysokości granic Mokucji. Przez co na tej mapie Góry Żelazne są praktycznie na mokuckiej granicy, podczas gdy na mapie z wiki do Gór jest jeszcze spory kawałek.
Spoiler
[close]
Byłby ktoś w stanie poprawić jakoś to, żeby wymiary się mniej więcej zgadzały z mapą z wiki?
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2017, 01:27:49 wysłana przez Borlach »
Oto ja, Adwokat Diabłów
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 559
  • Thanked: 140 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #598 dnia: Listopad 19, 2017, 08:01:22 »
Niestety Tidsmeroa mapa była zrobiona na innej rozdzielczości, więc lepiej by było ją zrobić od podstaw :)

Offline Úlfurinn

Odp: Kyon, Epizod 2: Krok w Przyszłość!
« Odpowiedź #599 dnia: Listopad 20, 2017, 19:19:55 »
Mam wstępny, skromny projekt języka rybryckiego (używany na wyspie należącej do Erutii).
Będzie to mało znaczący, bardzo prosty język analityczny zapisywany lontarą. Takie pomieszanie khmerskiego z hawajskim. xD