Linie kolejowe Kyonu: Różnice pomiędzy wersjami
Utworzono nową stronę "'''Historia kolei na planecie Kyon''' prawdopodobnie rozpoczyna się w zjednoczonej Olsenii-Nuarii około roku 9750 EK, gdzie połączono już istniejące linie kolejowe konne z wynalazkiem silnika parowego. Następnie istniały dwa szlaki, zachodni i wschodni, którymi idea rozpowszechniła się na Kyonie: * Zachodni wyprowadził ideę z obszaru Nuarii do Aksayonu → Tanate → Miote → prawdopodobnie M…" |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
* Zachodni wyprowadził ideę z obszaru [[Nuaria|Nuarii]] do [[Aksayon]]u → [[Tanate]] → [[Miote]] → prawdopodobnie [[Misava]] z pominięciem [[Boate]] → pustynnymi karawanami na [[Secht]] → [[Państwo Nowotruskie|Mugadir]] → [[Tangia]] ([[wyspa Kaori|Kaori]]) i następnie dalej do [[Państwo Neszów|Państwa Neszów]]. Entuzjazm na temat tego wynalazku rozkwitł szczególnie silnie w [[Secht|Sechcie]], gdzie pojawiła się mania kolejowa. | * Zachodni wyprowadził ideę z obszaru [[Nuaria|Nuarii]] do [[Aksayon]]u → [[Tanate]] → [[Miote]] → prawdopodobnie [[Misava]] z pominięciem [[Boate]] → pustynnymi karawanami na [[Secht]] → [[Państwo Nowotruskie|Mugadir]] → [[Tangia]] ([[wyspa Kaori|Kaori]]) i następnie dalej do [[Państwo Neszów|Państwa Neszów]]. Entuzjazm na temat tego wynalazku rozkwitł szczególnie silnie w [[Secht|Sechcie]], gdzie pojawiła się mania kolejowa. | ||
* Wschodni wyprowadził ideę z obszaru [[Olsenia|Olsenii]] na północ w obszar neo-[[Ajdynir]]u i prawdopodobnie później do [[Muria|Murii]]. | * Wschodni wyprowadził ideę z obszaru [[Olsenia|Olsenii]] na północ w obszar neo-[[Ajdynir]]u i prawdopodobnie później do [[Muria|Murii]]. | ||
Pierwszy intensywny rozwój kolei przypada na lata 9800-9900 [[EK]]. | Pierwszy intensywny rozwój kolei przypada na lata 9800-9900 [[EK]]. Następnie pomiędzy 9900-10000 [[EK]] wybudowano [[Transkontynentalna okołorównikowa magistrala kolejowa|transkontynentalną okołorównikową magistralę kolejową]], która po raz pierwszy w historii wydajnie połączyła Kyon wschodni z zachodnim. | ||
=Odległa przyszłość= | =Odległa przyszłość= |
Aktualna wersja na dzień 12:31, 17 sie 2025
Historia kolei na planecie Kyon prawdopodobnie rozpoczyna się w zjednoczonej Olsenii-Nuarii około roku 9750 EK, gdzie połączono już istniejące linie kolejowe konne z wynalazkiem silnika parowego. Następnie istniały dwa szlaki, zachodni i wschodni, którymi idea rozpowszechniła się na Kyonie:
- Zachodni wyprowadził ideę z obszaru Nuarii do Aksayonu → Tanate → Miote → prawdopodobnie Misava z pominięciem Boate → pustynnymi karawanami na Secht → Mugadir → Tangia (Kaori) i następnie dalej do Państwa Neszów. Entuzjazm na temat tego wynalazku rozkwitł szczególnie silnie w Sechcie, gdzie pojawiła się mania kolejowa.
- Wschodni wyprowadził ideę z obszaru Olsenii na północ w obszar neo-Ajdyniru i prawdopodobnie później do Murii.
Pierwszy intensywny rozwój kolei przypada na lata 9800-9900 EK. Następnie pomiędzy 9900-10000 EK wybudowano transkontynentalną okołorównikową magistralę kolejową, która po raz pierwszy w historii wydajnie połączyła Kyon wschodni z zachodnim.
Odległa przyszłość
W państwie Święta Republika Tangia w roku 11 000 EK, który stanowi futurystyczny odpowiednik mniej-więcej lat 2100-2200 na Ziemi, istnieje silnie rozwinięta sieć kolejowa zwana Falanglera, wykorzystująca wszelkie rodzaje linii kolejowych od kolei magnetyczno-tubowopróżniowych (hyperloop) wysokich prędkości, przez klasyczny maglev po normalne zelektryfikowane linie kolejowe normalnych i szybkich prędkości, aż po odcinki spalinowe i zabytkowe koleje parowe na wybranych odcinkach turystycznych.