Przejdź do zawartości

Linie kolejowe Kyonu

Z Conlanger
Wersja z dnia 12:25, 17 sie 2025 autorstwa Canis (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "'''Historia kolei na planecie Kyon''' prawdopodobnie rozpoczyna się w zjednoczonej Olsenii-Nuarii około roku 9750 EK, gdzie połączono już istniejące linie kolejowe konne z wynalazkiem silnika parowego. Następnie istniały dwa szlaki, zachodni i wschodni, którymi idea rozpowszechniła się na Kyonie: * Zachodni wyprowadził ideę z obszaru Nuarii do AksayonuTanateMiote → prawdopodobnie M…")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Historia kolei na planecie Kyon prawdopodobnie rozpoczyna się w zjednoczonej Olsenii-Nuarii około roku 9750 EK, gdzie połączono już istniejące linie kolejowe konne z wynalazkiem silnika parowego. Następnie istniały dwa szlaki, zachodni i wschodni, którymi idea rozpowszechniła się na Kyonie:

Pierwszy intensywny rozwój kolei przypada na lata 9800-9900 EK.

Odległa przyszłość

W państwie Święta Republika Tangia w roku 11 000 EK, który stanowi futurystyczny odpowiednik mniej-więcej lat 2100-2200 na Ziemi, istnieje silnie rozwinięta sieć kolejowa zwana Falanglera, wykorzystująca wszelkie rodzaje linii kolejowych od kolei magnetyczno-tubowopróżniowych (hyperloop) wysokich prędkości, przez klasyczny maglev po normalne zelektryfikowane linie kolejowe normalnych i szybkich prędkości, aż po odcinki spalinowe i zabytkowe koleje parowe na wybranych odcinkach turystycznych.

Archiwum

EKoleje i linie kolejowe Kyonu
Linie kolejowe Kyonu · Transkontynentalna okołorównikowa magistrala kolejowa
Surandralska: północna 9823 EK & Szlaku Gór 9880 EK · Truska: transkontynentalna 9868 EK · Kaoryjskie: pierwsza 9833 EK & Falanglera 11000 EK