Linie kolejowe Kyonu
Historia kolei na planecie Kyon prawdopodobnie rozpoczyna się w zjednoczonej Olsenii-Nuarii około roku 9750 EK, gdzie połączono już istniejące linie kolejowe konne z wynalazkiem silnika parowego. Następnie istniały dwa szlaki, zachodni i wschodni, którymi idea rozpowszechniła się na Kyonie:
- Zachodni wyprowadził ideę z obszaru Nuarii do Aksayonu → Tanate → Miote → prawdopodobnie Misava z pominięciem Boate → pustynnymi karawanami na Secht → Mugadir → Tangia (Kaori) i następnie dalej do Państwa Neszów. Entuzjazm na temat tego wynalazku rozkwitł szczególnie silnie w Sechcie, gdzie pojawiła się mania kolejowa.
- Wschodni wyprowadził ideę z obszaru Olsenii na północ w obszar neo-Ajdyniru i prawdopodobnie później do Murii.
Pierwszy intensywny rozwój kolei przypada na lata 9800-9900 EK.
Odległa przyszłość
W państwie Święta Republika Tangia w roku 11 000 EK, który stanowi futurystyczny odpowiednik mniej-więcej lat 2100-2200 na Ziemi, istnieje silnie rozwinięta sieć kolejowa zwana Falanglera, wykorzystująca wszelkie rodzaje linii kolejowych od kolei magnetyczno-tubowopróżniowych (hyperloop) wysokich prędkości, przez klasyczny maglev po normalne zelektryfikowane linie kolejowe normalnych i szybkich prędkości, aż po odcinki spalinowe i zabytkowe koleje parowe na wybranych odcinkach turystycznych.