Autor Wątek: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]  (Przeczytany 24119 razy)

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:44:32 »
W ogóle, jak z prajęzykami i prakulturami? Próbujemy robić wspólnie jakieś parę rodzin, czy każdy sobie rzepkę skrobie? Mi osobiście pasowałyby obie opcje.
Jestem za tym, ale ja osobiście wolałbym się trzymać z dala od tego, bo jestem nooblangerem. Może z kimś coś spróbuję, ale pod ścisłym nadzorem...

No i Canis, jak każdy rad ujrzałbym niebo w moim obszarze xd.
A twój region jest akurat dość ciekawy! Oto, gdzie się ustawiłem:

http://i.imgur.com/Vvyoxee.jpg - wyżyna, sporo równych, okrągłych pagórków
http://i.imgur.com/PSZzxUn.jpg - widok z tego regionu
http://i.imgur.com/JzYUZ9r.jpg - tajemnicza łuna, którą widzieliśmy na zdjęciach z zaćmienia słońca, na przykład tu: http://i.imgur.com/STlObmr.jpg! O niej opowiem za chwilę, dowiedziałem się, co to jest!
http://i.imgur.com/v4kBPB4.jpg - głowa w lewo, granica między stroną gwiezdną i bezgwiezdną!
http://i.imgur.com/Q9M0Kg7.jpg - totalnie czarno...
http://i.imgur.com/Bamu281.jpg - pojedyncze gwiazdki...
http://i.imgur.com/03LrzRZ.jpg - galaktyka Andromedy nad naszą rodzimą galaktyką, będzie ją widać tylko podczas ładnych nocy.
http://i.imgur.com/SofO7X5.jpg - zdjęcie zrobione po ustawieniu obecnej daty - powyższe są dla kwietnia. Kwietniowe niebo nie dało w ogóle Drogi Mlecznej, ale styczniowe już tak. Widać też tajemniczy snop.

Tajemniczy snop OGNIA na niebie
Panowie, uczestnicy, goście, o ile układy planetarne w Space Engine na ogół są dość nudne, o tyle ten nasz jest wybitnie ciekawy. Zauważyłem dziwny snop ognia na niebie podczas nocy i zaćmień słońca, tu go możecie zobaczyć:
http://i.imgur.com/STlObmr.jpg
http://i.imgur.com/tgyJHwZ.jpg
http://i.imgur.com/SofO7X5.jpg
Początkowo myślałem, że to wewnętrzne gazowe olbrzymy tak odbijają światło słoneczne. Wytłumaczenie, jednak, jest o wiele ciekawsze niż to:
Spoiler
[close]
Czegoś takiego się nie spodziewałem!
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 547
  • Thanked: 133 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #121 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:56:52 »
Canis,  wrzuć widok nieba ode mnie. Prooooszę!

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #122 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:59:24 »
Canis,  wrzuć widok nieba ode mnie. Prooooszę!
A gdzie chcesz? Z półksiężyca wrzuciłem wcześniej.
 

Offline Борівой

  • Форумовъйь Гноітель Фраеровъ
  • Administrator
  • Wiadomości: 3 153
  • Thanked: 35 times
  • Konlangi: Szybski, truski, brocki
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #123 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:00:40 »
Zrobiłem taką ot mapę wysokości głównej wyspy:


zielony - 0 - 300m
żółty - 300 - 1000m
pomarańczowy  - 1000 - 2500m
czerwony - 1500 - 3000 m
biały - 500 - 1000m (doliny), do 11000 m (góry)
Wszystkie wartości orientacyjnie, podane wysokości to raczej średnia terenu (więc żółty czy pomarańczowy nad morzem zaczyna się od 0 m :) )

To niezakolorowane u Henryka na górze to bardzo nisko położone tereny, jakieś mokradła czy coś.

Sąsiadujące tereny o tym samym kolorze mają podobną wysokość, ale są inne :)
 

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #124 dnia: Styczeń 04, 2016, 13:00:49 »
Wydaje mi się, że będzie się mniej-więcej zgadzać, a jak nie, to możemy olać symulator i przystać na to. Dobra robota.
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 547
  • Thanked: 133 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #125 dnia: Styczeń 04, 2016, 13:06:42 »
Całkiem się nie zgadza z moją mamą klimatyczną :/

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #126 dnia: Styczeń 04, 2016, 13:29:43 »
A, no tak. No to macie zadanie, pogodzić to.
 

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #127 dnia: Styczeń 04, 2016, 14:32:37 »
Podsumowanie postępów...

Temat się rozwinął, masa ludzi się rzuciła, nie wiem jak to opanujemy, ale trzeba spróbować.

Uczestnicy
  • Canis
  • Henryk Pruthenia
  • Pluur
  • Todsmer
  • ArturJD
  • Spiritus
Od uczestników wymaga się aktywności, w przeciwnym wypadku za zgodą reszty można ziemie sobie najechać i anektować.

Podstawowe reguły
  • Tylko a priori.
  • Tylko ludzie, żadnych elfów czy krasnali.
  • Przeciętna rozwinięta cywilizacja znajduje się na poziomie rozwoju cywilizacyjnego porównywalnego do IX wieku w Europie zachodniej. Większość kultur jest prymitywna, nie ma państwa, jest nieodkryta i żyje w epoce kamiennej do epoki brązu. Najwyżej rozwinięte cywilizacje osiągnęły poziom ok. XV wieku ze szczyptą steampunku, ale bez samochodów, sterowców, samolotów, radia, żarówek, nie aż tak daleko.
  • Poświęcamy więcej uwagi botanice niż zoologii
  • Dopuszczamy dublowanie fauny ze znaną nam z Ziemi, ale w charakterze megafauny (pliocen https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Great_American_Biotic_Interchange_examples.svg)
  • Planeta macierzysta to RS 8414-5-7-615188-1 5 wg symulatora Space Engine wersja 0.9.7.3 beta, zmodyfikowana na kilka sposobów:
    - mainFreq = 0.278
    - seaLevel = 0.619
    - mareFreq = 0.001
    - mareDensity = 0.000
    - riversFreq = 0.000
    Zmieniamy też kilka założeń:
    - Dodano życie
    - Charakter atmosfery "Sun" lub "Earth" zamiast Marsa
    - Efekt cieplarniany = 3.968 co daje średnią temperaturę globalną 15.47oC
    - Ciśnienie atosferyczne = 1.1159 atm
    - Średnica = 11 559.385 km (0.90617 ziemskiej)*
    - Masa = 0.86297 ziemskiej*
    - Ignorujemy intensywne bombardowanie asteroidami wg symulatora, rozżarzone kratery na księżycu zwalamy na wulkanizm
    *Nie jestem przekonany co do zmieniania tych parametrów, bo się Space Engine wykłada, wolałbym małą planetę
  • Henryk Pruthenia rysuje mapę klimatyczną w miarę zgodną z wysokościami ze SE
  • Todsmer tworzy ogólną mapę wysokościową
  • Canis opiekuje się projektem
  • Mapa obszarów zainteresowań poszczególnych graczy: http://s2.postimg.org/ny7npnsuf/Mapa_granic.jpg
  • Nazwy w języku polskim zapożyczamy od języka danego ludu (np. miasto w państwie prowadzonym przez Todsmera jest nazywane po polsku/spolszczane z miejscowego języka
  • Na tym etapie nie wolno podawać nazw wspólnych obiektów (gwiazd, planety, słońca, obiektów na niebie, wspólnych mórz, zwierząt) i wierzeń! Te opracowujemy po cichu, zapisujemy w notatniku, notatnik pakujemy do archiwum .zip lub .rar, blokujemy archiwum hasłem i wrzucamy na forum. Gdy wszyscy już wrzucą, podajemy hasła i sprawdzamy co wymyślił każdy z osobna. Ale to będziemy robić potem, póki co opracowujemy podstawy!

Ważne informacje i ciekawostki
  • Nasza gwiazda znajduje się na skraju małej, kulistej galaktyki z widokiem na Drogę Mleczną i obłoki Magellana.
  • Niebo nocne istotnie różni się od naszego:
    • Jesteśmy bliżej gwiazdy, która co prawda słabiej świeci, ale jest niedużo mniejsza od słońca. Tarcza słoneczna jest nieco większa niż u nas.
    • Tarcza księżyca jest dwa razy wieksza od słonecznej. Zaćmienia słońca są częstsze, obejmują większy obszar, trwają dłużej i są bardziej przerażające.
    • Pomiędzy nami a słońcem znajdują się cztery inne planety, w tym dwa gazowe olbrzymy, przy świetle odbitym od nich można czytać gazety w nocy.
    • Niebo ma stronę gwiezdną (gdzie patrzymy na naszą galaktykę) i bezgwiezdną (gdzie patrzymy na przestrzeń międzygalaktyczną)
    • Na bezgwiezdnej stronie nieba dostrzeżemy wielką drogę mleczną i obłoki Magellana.
    • Pierwsza planeta w systemie znajduje się bardzo blisko słońca, jest półtora raza większa od Ziemi i ma jeszcze atmosferę, wywiewaną intensywnie przez słońce, przez co w czasie zaćmień nierzadko można zobaczyć snop ognia na pół nieba, a także czasem widać go w nocy.
  • Księżyc jest aktywny wulkanicznie.
  • Nasza planeta ma dużo krótszy rok (136,35 dnia ziemskiego), dużo dłuższą dobę (1,813 dnia ziemskiego), większe nachylenie osi (31o18'54".36)
 

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #128 dnia: Styczeń 04, 2016, 16:03:04 »
Poziomy cywilizacyjne

Poziom 0. Muuuuuuuuuuuuuuuu!
Zwierzęta.

Poziom 1. Kultury prymitywne
Mowa ludzka, struktura plemienna, dobrze wykształcone wierzenia, łowiectwo i zbieractwo, chatki z gnoju, proste narzędzia, opanowanie ognia.

Poziom 2. Prosta cywilizacja
Trochę więcej niż plemię. Istotne totemy i proste pomniki, świątynie. Narzędzia i broń z metalu. Pismo.

Poziom 3. Cywilizacja
Państwo - monarchia, rada lub królestwo. Dobrze spisane prawo. Imponująca armia, struktury policyjne i wywiadowcze. Podstawowe szkolnictwo. Gospodarka głównie rolna. Ostry feudalizm.

Poziom 4. Wysoko rozwinięta cywilizacja
Siatka dróg. System pocztowy. Armia wyposażona w machiny miotające i oblężnicze. Znane są sztuczne ognie. Bardzo prymitywna broń palna (armaty), bomby. Szkolnictwo i nauka na wysokim poziomie. Poważna eksploracja.

Poziom 5. Science-fiction
Szalony Wiesiu z panem Rysiem w laboratoriach królewskich wynaleźli piekielną machinę, której arkana pozostają na pograniczu magii: *dreszcze emocji* krztuszący się silnik parowy, który ledwo żyje!
 

Offline Henryk Pruthenia

  • Der Untermenschenbändiger
  • Moderatór
  • Wiadomości: 5 547
  • Thanked: 133 times
  • Pieśń Arjów!
    • Mój konlangerski dorobek
  • Konlangi: Ziemskie, Kyońskie, Adnackie; autor neszszszczyzny
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #129 dnia: Styczeń 04, 2016, 16:06:22 »
Genialnie!
Fajne jest takie podsumowanie.  A odrzuciłbyś jeszcze szczegółowe dane na temat całego układu?  Na razie uczę się ledwo latać w SE a takie dane będą ciekawe.  :)

Offline Icefał

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #130 dnia: Styczeń 04, 2016, 16:07:47 »
Nasza planeta ma dużo krótszy rok (136,35 dnia ziemskiego), dużo dłuższą dobę (1,813 dnia ziemskiego)
Czyli wychodzi jakieś 76 dni miejscowych na rok?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2016, 16:11:17 wysłana przez Maorycy »
 

Offline Борівой

  • Форумовъйь Гноітель Фраеровъ
  • Administrator
  • Wiadomości: 3 153
  • Thanked: 35 times
  • Konlangi: Szybski, truski, brocki
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #131 dnia: Styczeń 04, 2016, 17:50:19 »
Wydaje mi się, że będzie się mniej-więcej zgadzać, a jak nie, to możemy olać symulator i przystać na to. Dobra robota.
Dane są z symulatora (przemielone przez ludzki wykrywacz wzorców w mojej postaci  ;-) ). Szkoda że nie da się wyeksportować mapy hipsometrycznej bezpośrednio z SE.

@Henryk:
Takie wysokości są w symulatorze.
 

Offline Otok

  • Wiadomości: 56
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #132 dnia: Styczeń 04, 2016, 19:00:45 »
Mapka z zaznaczoną mniej więcej pozycją równika i kilku podstawowych równoleżników:

Link
Noce/dnie polarne powinny występować na obszarze trochę przed równoleżnikami 60° w kierunku biegunów.
 

Offline Canis

Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #133 dnia: Styczeń 04, 2016, 19:01:29 »
Otok, uwzględniłeś w obliczeniach inne nachylenie osi niż na Ziemi?
 

Offline Otok

  • Wiadomości: 56
Odp: Nowy aprioryczny conworld Canisa, HP i Pluura [przygotowania]
« Odpowiedź #134 dnia: Styczeń 04, 2016, 19:08:05 »
Wydaje mi się, że niczego nie trzeba uwzględniać. Mapa na 99% ma u samej góry biegun północny, a południowy na samym dole.