Szlak Wody: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Conszlak handlowy |conworld= '''''Część conworldu <font color="white"><u>KYON</u></font>'''''. |nazwa = SZLAK WODY |grafika = Plik:Szlak wody ma...") |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|towary = produkty z gumy, cukier, tytoń, optyka, złoto, żagle, dywany, żywność kserofityczna, medycyna | |towary = produkty z gumy, cukier, tytoń, optyka, złoto, żagle, dywany, żywność kserofityczna, medycyna | ||
}} | }} | ||
− | '''Szlak Wody''' - największy szlak [[Kyon]]u, powstały w czasach wczesnonowożytnych (od ok. 9650 [[EK]]) jako skutek postępów cywilizacyjnych, m.in. galeonu i okrętów liniowych i w konsekwencji [[Trzecia Wojna o Saakę|Trzeciej Wojny o Saakę]] i powstania potrzeby wyznaczenia alternatywy transportu towarów na trasie [[Tangia (złoty wiek)|Tangia]] - [[Ajdynir]], z pominięciem [[Secht]]u. Szlak mierzy aż 33 378 | + | '''Szlak Wody''' - największy szlak [[Kyon]]u, powstały w czasach wczesnonowożytnych (od ok. 9650 [[EK]]) jako skutek postępów cywilizacyjnych, m.in. galeonu i okrętów liniowych i w konsekwencji [[Trzecia Wojna o Saakę|Trzeciej Wojny o Saakę]] w [[Kanisja|Kyonie zachodnim]] i powstania potrzeby wyznaczenia alternatywy transportu towarów na trasie [[Tangia (złoty wiek)|Tangia]] - [[Ajdynir]], z pominięciem [[Secht]]u. Szlak mierzy aż 33 378 kilometrów od [[Djyazhoar]]u do [[Kun Atla]], w porównaniu do liczącego 10 166 km [[Szlak Ognia|Szlaku Ognia]], ale jest nieprzerwany, pozwala na wielkoskalowy, masowy transport z użyciem okrętów, omija bandytyzm pustyń, odbywa się pod łatwiejszym klimatem i dostępnością pożywienia (połów ryb, woda pochodząca z kondensacji) i przede wszystkim omija piętrzące się w piramidowy sposób dopłaty nakładane przez państwa po drodze. To powoduje, że szlak wody pozwala na transport większej ilości towaru o wiele bezpieczniej i taniej. |
Wadą natomiast jest ogromny czas podróży i obciążenie psychiczne marynarzy. Stąd zazwyczaj w drogę wybierały się ogromne floty okrętów, liczące nawet setki dużych jednostek. Wykorzystywano krótkie [[Kyon|kyońskie]] pory roku i znaczną wędrówkę równika termicznego, zmieniającego nieco wiatry nawet w obrębie równika. To powodowało, że gigantyczne floty handlowe pokonywały ten dystans niejako zygzakiem. Takie pływające państwa miały często rozległą autonomię (patrz: [[Takatoa]] dla [[Tangia (złoty wiek)|Tangii]]) i zabierały ze sobą dziesiątki tysięcy ludzi naraz w podróże trwające latami. Oprócz oczywistych przeszkód (wycieńczenie psychiczne długotrwałą żeglugą, słabe pożywienie, mało wody, niedostępność materiałów naprawczych), należało się porozumieć z innymi potęgami morskimi, tj. z [[Muria|Murią]] i z [[Olsenia|Olsenią]] przede wszystkim, niemniej te kraje często również uczestniczyły w handlu. | Wadą natomiast jest ogromny czas podróży i obciążenie psychiczne marynarzy. Stąd zazwyczaj w drogę wybierały się ogromne floty okrętów, liczące nawet setki dużych jednostek. Wykorzystywano krótkie [[Kyon|kyońskie]] pory roku i znaczną wędrówkę równika termicznego, zmieniającego nieco wiatry nawet w obrębie równika. To powodowało, że gigantyczne floty handlowe pokonywały ten dystans niejako zygzakiem. Takie pływające państwa miały często rozległą autonomię (patrz: [[Takatoa]] dla [[Tangia (złoty wiek)|Tangii]]) i zabierały ze sobą dziesiątki tysięcy ludzi naraz w podróże trwające latami. Oprócz oczywistych przeszkód (wycieńczenie psychiczne długotrwałą żeglugą, słabe pożywienie, mało wody, niedostępność materiałów naprawczych), należało się porozumieć z innymi potęgami morskimi, tj. z [[Muria|Murią]] i z [[Olsenia|Olsenią]] przede wszystkim, niemniej te kraje często również uczestniczyły w handlu. |
Wersja z 15:37, 28 lut 2021
Część conworldu KYON. | |
---|---|
SZLAK WODY | |
Szlak wody w roku 9700 EK. | |
Inne nazwy: | |
Państwa: | Tangia - Muria - Medengia - Ajdynir |
Długość: | Łącznie 33 378 km - 2256 km Djyazhoar (Ajd.) - 1795 km zach. Medengia - 2115 km wsch. Medengia - zatoka murska - 6772 km zatoka murska - wyspa Aroman - 12668 km wyspa Aroman - wyspa Atirai - 7194 wyspa Atirai - Uruna, wysp. Akeira - 2833 km Uruna, wysp. Akeira - Kun Atla |
Jest częścią: | {{{część}}} |
Znany od: | 9650 EK |
Typ: | lądowy transoceaniczny |
Transport: | wielkoskalowy na dużych okrętach |
Towary: | produkty z gumy, cukier, tytoń, optyka, złoto, żagle, dywany, żywność kserofityczna, medycyna |
Szlak Wody - największy szlak Kyonu, powstały w czasach wczesnonowożytnych (od ok. 9650 EK) jako skutek postępów cywilizacyjnych, m.in. galeonu i okrętów liniowych i w konsekwencji Trzeciej Wojny o Saakę w Kyonie zachodnim i powstania potrzeby wyznaczenia alternatywy transportu towarów na trasie Tangia - Ajdynir, z pominięciem Sechtu. Szlak mierzy aż 33 378 kilometrów od Djyazhoaru do Kun Atla, w porównaniu do liczącego 10 166 km Szlaku Ognia, ale jest nieprzerwany, pozwala na wielkoskalowy, masowy transport z użyciem okrętów, omija bandytyzm pustyń, odbywa się pod łatwiejszym klimatem i dostępnością pożywienia (połów ryb, woda pochodząca z kondensacji) i przede wszystkim omija piętrzące się w piramidowy sposób dopłaty nakładane przez państwa po drodze. To powoduje, że szlak wody pozwala na transport większej ilości towaru o wiele bezpieczniej i taniej.
Wadą natomiast jest ogromny czas podróży i obciążenie psychiczne marynarzy. Stąd zazwyczaj w drogę wybierały się ogromne floty okrętów, liczące nawet setki dużych jednostek. Wykorzystywano krótkie kyońskie pory roku i znaczną wędrówkę równika termicznego, zmieniającego nieco wiatry nawet w obrębie równika. To powodowało, że gigantyczne floty handlowe pokonywały ten dystans niejako zygzakiem. Takie pływające państwa miały często rozległą autonomię (patrz: Takatoa dla Tangii) i zabierały ze sobą dziesiątki tysięcy ludzi naraz w podróże trwające latami. Oprócz oczywistych przeszkód (wycieńczenie psychiczne długotrwałą żeglugą, słabe pożywienie, mało wody, niedostępność materiałów naprawczych), należało się porozumieć z innymi potęgami morskimi, tj. z Murią i z Olsenią przede wszystkim, niemniej te kraje często również uczestniczyły w handlu.
Centralą handlową jest wyspa Aroman. Została ona założona specjalnie w celu obsługi handlu transoceanicznego poprzez porozumienie tangijsko - ajdynirskie i jest zarządzana przez jednostki polityczno-administracyjne wyznaczone przez Ajdynir z jednej strony i przez Takatoa ze strony tangijskiej.
Nazwy w różnych językach
język | nazwa regionu | ||
---|---|---|---|
języki ziemskie | |||
polski | Szlak Wody | ||
angielski | Path of Water | ||
języki kyońskie | |||
ayu | |||
sechtoński |
Grafiki
Globalne szlaki handlowe Kyonu Szlak Ognia (pustynny) · Szlak Kadzidła (środkoworównikowy) · Szlak Wody (oceaniczny) · Szlak Lasu (północnorównikowy) · Szlak Lodu (antarktyczny) · Szlak Równikowy (morza słonego) · Szlak Gór (wschodniokontynentalny) · Szlak Szaleńców (górsko-pustynny) · Szlak Wschodni (olseńsko-ajdynirski) · Szlak Wiatrów (wschodniokyoński) |